• DaCiss

Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?

Eftersom det i flera olika förpackningar av suppositorer inte ens står vilken ände som skall föras in först så måste det betyda att det helt enkelt inte spelar så stor roll vilken ände man för in först! Är inte det uppenbart?

Rent naturligt också så när man ser på en supp så ser det faktiskt ut som om den spetsiga änden skall in först. Varför? Nå, en regndroppe faller med mjukare delen först, en raket flyger till luften med spetsiga änden före, inte den trubbiga. Pilar flyger med spetsiga änden före.. den mest logiska tanken är faktiskt då att föra in något i tarmen med den spetsigare änden först.

Och vi kör spetsiga änden först i den här familjen. Det är faktiskt inte hela världen om suppen kommer ut en gång ibland. Jag kör hellre på den stilen för jag har testat att köra trubbiga änden någon gång också, av misstag men ungen har skrikit nått ordentligt och suppen har inte åkt in lika smidigt som annars. Så, så kör vi och kommer fortsätta köra på så.

• DaCiss

Alla köper ju inte ipren eller märken där det står i bruksen vilken ände som skall in först. Då det på många förpackningar inte alls står vilken ände som skall in först så måste det ju betyda att det inte spelar så stor roll (precis som det stod på alvedons hemsida). Skulle det finnas stor risk för att tarmslemhinnan irriterades om fel ände sattes in då skulle det stå uttryckligen hur den skall föras in. Men det gör det inte.

Så, ingen big deal hur den förs in, bara den kommer in någolunda humant.

• DaCiss
    Motljus skrev 2009-03-12 18:22:44 följande:
    Då jag vet hur obehagligt det är att ta den spetsiga änden först så skulle jag inte ge mitt barn stolpiller på det sättet. Elakt.
    Nå, alla tycker ju inte lika där. Mina barn protesterar när trubbiga änden försökes sättas in. Säger däremot inget med spetsiga, varför vi för in den änden först.
  • DaCiss

Jag har också haft suppar i änden och aldrig känt av dem, spetsiga änden först. Och om barnen skulle lida så borde man inte märka det på dem?

Vore det så obehagligt borde det inte stå i alla bruksar att det är viktigt att trubbiga änden sätts in först? Vissa förpackningar nämner det inte överhuvudtaget och vissa platser och vissa personer inom vården säger att det inte spelar någon roll vilken ände som förs in. Vissa ställen till och med säger att spetsiga änden ska in först.

Så, ids inte säga att det är elakt hur jag sätter in suppar i mina barns ändor. Jag är inte elak mot mina barn då jag ger dem lindrande mediciner.

• DaCiss
    Motljus skrev 2009-03-13 11:58:27 följande:
    Du behöver inte ta åt dig av vad jag skriver. Du gör vad du vill med dina barn.
    Det svaret innebär att du fortfarande anser att alla som för in spetsiga änden först är elaka mot sina barn. Klart du får tycka det men jag säger bara att du inte behöver gå och tycka synd om dessa barn eller tycka det är elakt då de inte lider och inte far illa utav detta utan tvärtom hjälps och får lindring mot sin feber eller värk. Vad glad att barnen har föräldrar som hjälper dem när de mår dåligt istället. Mycket bättre att se det positiva i saker och ting än det negativa
Svar på tråden Spetsiga eller trubbiga änden på suppen först?