• Nyfiken gul

Är det bara jag som faktiskt blir glad över praktiska presenter?

,., Ja i alla fall känns det så när man läser inlägg under Högtider och Relationer..

Blir man inte uppvaktad med 200 rosor och ett diamanthalsband minst så är karln ett praktarsel och kan ingenting om romantik...

Jag blir störtglad över alla presenter som min man kommer hem med och i 9 fall av 10 är det praktiska saker han dyker upp med. Senast idag kom han hem och gav mig en ny snöskyffel. Helt underbart!! Vi har inte haft någon och nu äntligen kan jag få skotta trappen utan ryggskott och broddar...
    Men talar jag om det för mina kompisar tycker dom att han är en snåljåp och världens mest oromantiska tölp... Kan han inte ens komma med blommor?

Jodå jag får vanlig romantisk uppvaktning då och då också - men jag uppskattar faktiskt dessa vanliga vardagspresenter mer än en knippe rosor som torkar ihop efter 3 dagar... jag kan ju inte precis skotta snö med rosor...

Jag gillar faktiskt när jag får sopskyfflar, snöskovlar, nya kastruller, kaffebryggare och ett moppset...

Är jag knäpp eller är det bara det att folk är otacksamma?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden Är det bara jag som faktiskt blir glad över praktiska presenter?
  • Lilla näktergal

NÄ jag blir också tacksam, så länge det är något JAG har användning för. Tex blev jag jätte glad när han hade köpt ett litet trädgårdredsskapssett som jag kunde använda när jag satt ner i trädgården. Däremot blev jag inte så imponerad när han hade köpt en stor slägga...fast det var nog ett skämt, att det var en present till mig.

• Schnooglewookiemush

Jag tycker också mer om praktiska presenter. Jag vill hellre ha saker jag verkligen behöver, än blommor eller något annat "romantiskt".
    Romantiska upplevelser; så som en god middag, mysiga hemmakvällar, biobesök är självklart något man vill göra... Men det krävs inte en födelsedag för att ha romantiska stunder.

• CosmicCat

Nej, du är inte ensam om att bli glad för praktiska presenter. Jag är nästan otacksam åt andra hållet istället, så jag skulle nästan bli sur om maken slänger pengar på ett dyrt smycke eftersom jag bara skulle tänka på vad vi skulle behövt bättre än smycket. Dessutom använder jag nästan aldrig smycken så det skulle vara att slänga pengarna i sjön.

• ebben

jag håller med dig!
    Blir glad om jag får typ gympaskor eller "anti rynk kräm" till ansiktet med!Som jag vet en del som tar illa vid sig om de får??
    O praktiska saker.
    Visst,kul ibland med guldarmband mm.
    men jag tycker i allmänhet att de flesta har skyhöga krav!o är otacksamma.

• Isnogood

Det är dom bästa presenterna som finns ju..!
    Min bästa present...det är nog min 18 volts skruvdragare!
    Den o jag kan göra det mesta jobbet snabbt o bekvämt.

Min mamma skämdes lite en gång när hon gav mig en dammsugare i present (o då hade jag sagt innan att jag behövde en...)men den är såå underbar!
    -Min förra fick jag "knuffa" in dammrottorna i...den här...mmmmm...den tar ju allt..
    Aha! det är sååå en dammsugare ska fungera..!

• Catti41

Praktiska presenter är svårare, tycker jag, kräver mer tankemöda och finess. Det är enkelt att köpa ett fång rosor. Det är svårare att komma ihåg att jag någon dag muttrat över att jag behöver en bättre tekanna (eller vad det nu är) och sedan på korta lediga stunder ge sig ut och hitta en bättre tekanna och komma hem med den en vanlig dag.

Eller att jag har mens, är lite extra sur och uppblåst och han kommer hem med en helt onyttig tidning och lite godis till bara bara mig.

Det är kärlek det.

• Duckan74

Kalla det vad du vill, men den här julen sög i presentväg! "Vi" fick sladdvinda, torkvinda, yxa etc från makens pappa och nej, det stod verkligen inte på min önskelista.

• La Lola

Nä, Ts, du är inte ensam!

Jag tar hellre emot pratiiska prylar än en massa trams (i mina ögon)!

*mamma till Alma 8 år, BF med nr 2; 10 mars.
  • La Lola
    Duckan74 skrev 2009-03-10 11:44:05 följande:
    Kalla det vad du vill, men den här julen sög i presentväg! "Vi" fick sladdvinda, torkvinda, yxa etc från makens pappa och nej, det stod verkligen inte på min önskelista.
    Riktigt bra presenter med andra ord.
    Enligt mig alltså.
    *mamma till Alma 8 år, BF med nr 2; 10 mars.
  • godizjen

Gillar också praktiska saker. Nackdelen är dock att jag inte får dom praktiska sakerna som jag vill ha. Det blir mest sådana som maken tycker att jag vill ha.. Dom flesta blir ju använda, men det finns ju alltid saker som skulle bli mer använda.

Svar på tråden Är det bara jag som faktiskt blir glad över praktiska presenter?