Inlägg från: chilipeppar77 |Visa alla inlägg
  • chilipeppar77

För mycket biomamma

Det är jättevanligt att biomamman flippar ut när pappan träffar en ny. Alltså när hon märker att han är seriös med någon annan. Kanske för att dörren tillbaka nu VERKLIGEN är stängd.
    Min sambos ex blev helt galen.

Men det lugnar ner sig.
    Andra har kommit med bra råd. Din sambo måste säga i från och förstå varför han måste göra det.

• chilipeppar77
    Frågvis skrev 2009-05-27 14:07:48 följande:
    Det var precis det jag gjorde och då fick min sambo ett samtal efter ett par dagar med beklagan om att jag inte gillade dem och att det var fruktansvärt att jag inte ens behagade vara hemma när de skulle komma och hälsa på! Och det efter att jag tre veckor tidigare tvingat mig att följa med till dem och hälsa på hemma hos dem. Det som var värst var att de satt och baklagade sig inför min bonusdotter så hon kom ju och frågade om jag inte tycte om hennes mamma och hennes sambo. Det tycker jag visar på riktigt dåligt omdöme från dera sida, men det fanns väl en vits med det också. Nu är det examen för dottern och min sambo ska åka dit och det tycker jag är jättebra att han ska göra, men han tänker sova över hemma hos dem för att dottern tycker att det är så mysigt att han är där en kväll och natt säger han och jag är inte alls med på det. Om hon tycker att hennes mamma ska sova hos oss då? Ska jag bara bjuda hem henne då? Var går gränsen på vad som är okej? Jag tycker att det är för mycket att sova över hos sitt ex. bara för att barnet tycker det är mysigt. Hon är snart 9 och jag tror hon klara det ändå. De har ju faktiskt inte varit ihop på 8 år...
    Jag skulle säga åt honom att ta in på hotell istället och förklara för dottern att hon får sova där om hon vill.
Svar på tråden För mycket biomamma