Inlägg från: LjubaviMoja |Visa alla inlägg
  • LjubaviMoja

7-månaders- mat, sömn & aktiviteter?

Här kryps det för fullt

Sömnen är bra men han vaknar många ggr för att äta hade varit skönt att få sova ut någon natt. Tänderna har inte kommit ännu iaf.

Han älskar sin hoppgunga och gåstolen så har är inte svår att underhålla. Idag satte jag på lite musik och dansade och sjöng för honom(tur att jag var hemma själv med sonen) han har börjat dansa så det ser så kul ut han älskar musik, bara av att telefonen ringer börjar han dansa

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    anuya77 skrev 2009-03-10 16:30:21 följande:
    Okej. Ja tänderna kom ganska tidigt och han har nu 8 (hör o häpnad) tänder. BVC höll på och trilla baklänges för sist (19 Jan) hade han inga tänder alls....
    vad kul önskar min kunde få nångång hehe
  • LjubaviMoja
    strumpan77 skrev 2009-03-10 23:05:09 följande:
    Min 7 mån håller just nu på att få sina framtänder uppe. De nedre fick han när han var 3 mån ca. Åhh, han är så jobbig nu och gnällig. I natt fick han feber o snorig, täppt i näsan. Hoppas det går över snart.Han äter jättebra , gillar att läsa sagor och gå i gåstolen. Han flyyyger fram o kör på våran stackars hund som är döv o inte hör när han kommer.Han hasar sig fram och har ställt sig på alla fyra men ej krypit än.Så här äter min:07.00 ersättning eller välling10.00 ersättning13.00 halv burk barnmat o fruktpure16.00 ersättning19.00 gröt21.00 vällingSkulle jag kunna byta ut 10.00-målet mot gröt och 16.00-målet mot middag istället? Hur gör ni?Har ni börjat ge mackor än?
    Ja så gör vi här har gröt vid ca 12 och mat ca 15.00 funkar alldeles utmärkt
  • LjubaviMoja
    MajaLinnéa skrev 2009-03-11 12:36:13 följande:
    07.30 Välling08.30 GrötSen sover han 10-11.11.00 Lunch (ibland en burk mat, men oftast hemlagat. Varm mat alltså).14.00 Mellanmål. Oftast en bananSen sover han 15.30-1717.oo Middag (Samma mat som vi, fast osaltad)19.30 Välling20.00 LäggdagsHan får inte ersättning alls längre. Behöver de verkligen det vid 7 månaders ålder?
    Måste dom ha välling?
  • LjubaviMoja
    lilla carro skrev 2009-03-11 13:41:20 följande:
    på mitt bvc sa dom att ersättning inte behövs utan att välling var bättre.. jag ifrågasatte eftersom alla säger att dom ska ha tills ett år men om dom växer bra så behövs det inte.. så vi har slutat med ersättningen nu och kör bara välling.
    Inte vad dom sa till mig iaf. De sa att jag inte alls behöver ge välling om mitt barn inte vill kan fortsätta med ersättning som vanligt. Välling skulle bara göra mig gott och kanke få sova ut mer då det är mer mättande men inte på något sätt mer nyttigare eller bättre.

Så nej som tur är behöver jag inte tvinga min unge att gilla det
  • LjubaviMoja
    lilla carro skrev 2009-03-11 13:47:53 följande:
    äh dom säger olika överallt.. man ska väl göra det som fungerar bäst för en själv antar jag..
    Precis så tycker jag med
  • LjubaviMoja
    MajaLinnéa skrev 2009-03-11 14:44:26 följande:
    Nej, men då min son är komjölksproteinallergiker är det 10 ggr enklare att ge honom mjölkfri välling än mjölkfri ersättning. Dessutom tycker han att vällingen är godare. Anledningen till att jag frågade om de verkligen behöver ersättning var att välling och bröstmjölksersättning inte är samma sak (väl?). Ersättning är ju istället för amning, och då jag inte ammar undrade jag om han behöver ersättningen ändå, trots att han dricker välling?
    Nä man får ge vilket man vill utav dom två. För oss funkar det inte med välling så har får ersättning istället. Amma finns det många som gör tills barnet är ett.
Svar på tråden 7-månaders- mat, sömn & aktiviteter?