• besokatta

Febertermometer för ändtarm

Har köpt en febertermometer till min tre månader gamla son. Nu ska jag använda den (upptäcker att bruksanvisningen kommit bort) och den fungerar inte?

Termometern är för ändtarmen av märket Telfo (inköpt på apoteket). Jag får den inte att fungera? Antar att man ska trycka på den stora runda knappen för att slå på den men inget händer? Vad tror ni? Och ja, det ser ut att sitta ett batteri i den.

• Svar på tråden Febertermometer för ändtarm
  • Mumma 80

Ring till apoteket och hör. Kanske är det något fel på den.

• Lilly mama

Har de ingen hemsida där bruksanvisningen kan finnas? Annars kan du väl bara fråga på Apoteket (om du nu inte behöver ta tempen omedelbart, vilket nog är fallet...).

Kan batteriet ha tagit slut? Ibland kan ju batterier förbrukas av att ligga i produkter. Något kan ju tjuvdra ur strömmen (om du fattar vad jag menar).

• lilla sannaw

det ska bara vara att trycka in knappen, då ska displayen lysa och efter 3 sek är termometern klar att användas, är nog nåt fel på din om den inte funkar när du trycker på knappen,
    gå tillbaks o få en ny vettja!!

• Bubblan2

Det kan sitta plastskydd för batterierna så de inte dras ur innan den är såld, kolla det.

• besokatta

Tack för svaren! Ska åka in och kräva att få byta. Kanske kan vara så att batteriet redan tagit slut.

• eva p

Och jag fattaar inte hur man byter batteri på dessa termometrar för ändtarm som jag köpt på apoteket, jag har heller ingen bruksanvisning kvar, och hittar ingen information var eller hur man öppnar termometern, och kollar man så verkar de knappt ha batterier i lager, utan man får beställa, rätt dåligt tycker jag om det är mer akut att man vill kolla tempen.

Svar på tråden Febertermometer för ändtarm