• Bette

hur stor är chansen att lyckas vid ÄD?

Hej,

Det är lättare än att bli gravid på vanligt sätt. Vissa säger att det ligger runt 50-60% om man sätter in två embryon. Sedan så ska ju mottagaren må bra just då tror jag, man får inte ha så stressigt runt omkring sig för att det ska gå vägen. Det ska vara bra embryon också, äggdonatorn skall gärna ha barn sedan tidigare. Vår donator nu har tre barn själv. Förra donatorn var inte så bra tror jag, hade säkert inga egna barn osv. Den här gången skall det gå vägen för oss, det måste det.

Bette

• Bette

Hej spencer,

Vi går på AVA kliniken i Riga. Vi har ny donator nu, hon är 22 år och hon har tre barn redan, verkar vara superfertil så det är bara bra. Vilken klinik har ni gått till? Vad kul att du är i vecka 22, då har ni sett bebben på flera ultraljud. Vet ni om det blir en kille eller tjej?

Jobbar natt nu, det är ganska segt, får snart gå hem och sova som tur är. Har hoppat in två nätter, jobbar annars heltid dag. Är sjuksköterska.

Hälsn

Bette

• Bette

Spencer: Vår dontator är ännu yngre och har tre barn, det är facinerande. Vi gjorde ett försök i höstas men fick inget över till frysen och bara ett embryo till mig som inte var så bra kvalitet, den här gången är det verkligen min tur, det ska bli bebis. Jag är mycket envis, jag tar inte ett nederlag utan jag kämpar på det är så jag är som individ. Jag har alltid fått kämpa mer eller mindre för olika saker. Den här gången skall det bli bebis.

Vet du vad ni borde göra, okej det kostar en del men det är det värt, det är 3D/4D ultraljud, verkar superhäftigt. Vi kommer göra det när vi väntar barn.

Bette

• Bette

Spencer: Hur många embryon satte de in på dig? De satte in två igår. Sedan har jag fått annan medicin den här gången, kortison, trombyl och mer progesteron.

Bette

Svar på tråden hur stor är chansen att lyckas vid ÄD?