• Tessa17

Ni som hyr en villa !

Ni som hyr en villa, hur mycket kostar det Er allt som allt i mån. Funderar att hyra en tillsammans med min sambo. Kall hyra är 5000 kr plus allt annat. Hur mycket skall vi räkna med att betala. Tack för hjälpen.

• Svar på tråden Ni som hyr en villa !
  • hewa

5000kr låter som ett rätt billigt pris, beror iofs på läge och storlek också. Vi hyr ut vårt hus för 9500kr/månaden, kallhyra. Sen tillkommer sophämtning, kan väl bli någon hundralapp på sin höjd per månad. Vattnet betalar vår hyresgäst inget för, det är egen brunn på fastigheten. Vidare står ju vi för villaförsäkringen, hyresgästen behöver endast hemförsäkring. Elen, beror ju mycket på uppvärmningssystem och hur man brukar elen. Vi själva gjorde av med 10-12000kwh/år har jag för mig.

• Marie IE B

Vi hyrde vårt hus mellan åren 1998-2006. Hyran var hela tiden 5000 kr/mån, kallhyra. Vi betalade inte för sophämtning eller brunnstömning men för sotning och hushållsel. Vatten får vi från egen brunn. Vi hade fri tillgång till trädgården som om den vore vår egen. Vi eldar med ved och fick veden "gratis" mot arbetskraft. J var med och sågade i skogen och högg veden som delades mellan vårt hus och husägaren som bodde i huset bredvid.

• Epona

Vi hyr ett mindre ganska nybyggt hus på 90 kvadrat för 5000 kr i månaden. Det enda som tillkommer för oss är elen och den största räkningen vi fått hittils har legat på 5500 kr för två månader och då har det varit riktigt kallt.

• Madame Mom

Vi hyr ett hus på 240 kvm oh kallhyran är 6500:- Vi betalar sophämtning själva samt drift. Det blir en hel del med ett så stort hur. Minst 3000:- i månaden när vi kör värmepumpen. Väljer vi att elda i stället så sjunker ju kostnaden en del, men då blir det ju en hel del jobb i stället.

• Lakrits

Vi hyr också ett hus. Kallhyran ligger på 5300/månad. Elen tillkommer och eftersom vi är många och huset stort ligger elen på 3000 ca i månad. Sophämtning ingår inte heller. Huset är på 200 kvm. Vi har jordvärme, så den avlastar väl en del på elen, men den klarar max till 15 minus sedan går elpatronerna in(billigt?? NOT)
    Vi eldar nästan varje dag själva, det avlastar en del på elen.. Men mkt jobb blir det ju!!!

Svar på tråden Ni som hyr en villa !