Ruby skrev 2009-03-30 11:53:35 följande:
Och jag som inte gillar korv så mycket tycker att det finns så mycket goda korvar i just England. Fast svärmor kanske är duktig på att handla det? De har ju jättegoda på Farmer's markets och i delibutikerna. Mycket högre köttinnehåll är läskiga svenska, och fullt med god fyllning som örter osv. Mmmm.
Har du provat med sugar crystals? Eller det funkar inte?
Håller med om att korven är god här, tog mig några år innan jag vågade prova men sedan insåg jag att de är mycket godare än svenska korvar som bara inehåller äckel
Jag saknar egentligen bara dill dipp och dill chips men det köper jag på mig när jag är i sverige. och lakrits fiskar, köper på IKEA!
Skulle sakna mycket om jag flyttade "hem" till sverige, såsom "rikiga" pommes från chippyn med vinäger och salt, bacon butties, pubar, den tidiga våren (redan helt grönt här i Watford) , gratis kanon bra sjukvård, trevliga människor som inte låter dörrar slå igen på en (som i stockholm tex).
Mest av allt skulle jag sakna britternas "banter" allstå sättet att skoja på och se livet frpn den ljusa sidan. Svenskarna har inte bemästrat det där ännu