Fidelis ad urnam skrev 2009-03-11 11:00:06 följande:
Jag tränar dels kondition (jympa/bas på friskis) och styrka (station vilket är kondition samt styrka med hantlar) 2-3 pass i veckan totalt
Vad är ditt mål då? Vad vill du med din täning?
Om jag vore du skulle jag prata med någon av ditt gyms tränare/PTs. Vad kroppen förbränner beror mycket på vad du äter och när och hur du tränar i förhållande till det. Lättast är det för kroppen att förbränna kolhydrater, speciellt snabba så som socker. Därav kan du i regel lika gärna ta en cola istället för den mycket dyrare "ebergidrycken" innan träning om du snabbt behöver få upp energinivåerna. Då får snabbt upp blodsockernivån och kan prestera bättre på kort sikt. Då du har hög förbränning (hög puls) BEHÖVER kroppen denna typ av energi, annars får den panik och ger sig på den energikälla vi INTE vill att den ska ta av - proteinet som dina muskler är uppbyggda av. Och fettet dallrar kvar...
För att få bort fett så är det låg till medelpulsträning som gäller. Det innebär styrketräning, bodypump, raska promenader osv. Och så muskler som alltid äter energi, även i vila. Mycket muskler, högre fettförbränning. Men som sagt, fråga på ditt gym.
Lycka till!