• menta

Sälja saker och barnkläder på loppis??

Funderar att stå på kommersen, en loppis i göteborg, och sälja lite av barnens gamla kläder och lite andra saker. Är det någon som har erfarenhet av det? Är det någon mening, får man sålt något?

Och vad ska man sätta för pris för att få det sålt men ändå inte för billigt.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Sälja saker och barnkläder på loppis??
  • EMBLA1

Tänker på samma sak. Vet inte vad man ska vända sig.

• skunkråtta

Brukar stå på loppis och sälja barnsaker, kläder och andra prylar. Står man på en välbesökt loppis och har fina-hela-rena(!) saker så brukar det gå jättebra. Jag brukar sälja för mellan 1500:- - 1800:- per gång och säljer de finaste plaggen på tradera där man kan få lite mer betalt.

Jag tar från 10:- för kläder, mer för det som är extra fint eller mycket lite använt, 40:- kanske för en vinterjacka eller overall (de finaste ytterkläderna och funktionsplagg går på tradera). Lägg priserna lite lägre och sälj mer tycker jag är ett bra tips MEN samtidigt skall man inte vara rädd att ta lite mer betalt för de saker som man tycker är mer värda oftast får man det sålt tillslut ändå.

Ett fint träpussel tar jag kanske 20:- för osv, tänk på att det är viktigt att lägga och hänga upp sina saker ordentligt så att de är lätta att titta på. Har man allting i en enda röra i en flyttlåda säljer det väldigt mycket sämre!

Ge inte efter för de som "fulprutar" heller och i princip vill ha saker gratis, det finns alltid någon annan som faktiskt vill betala för sig :)

• menta

Tack för tipsen. Kanske man ska våga sig på att försöka sälja lite grejor. Det kostar 200 kronor att hyra ett bord så då borde man ju få in pengar så att det täcker det i alla fall + lite till.

• mimmi 1

precis som "skunkråtta" skrev, så får du mer sålt om du lägger fram fint.... OCH.. stryk kläderna, och vik dem fint, så de ser inbjudande ut....

jag stod en gång på loppis, och fick sålt i princip allt, och min bordsgranne, som hade sina kläder ostrukna, och rörigt på bordet, osv. hade nästan allt sitt kvar... så där ser man!

Skor, går lättare att sälja om man tagit sej lite tid och skurat upp dom, så dom är ordentligt rena....

leksaker, förutom de stora, kan man förpacka i plastpåsar, lägga tex, några småbilar tillsammans, på så sätt blir man av med mer leksaker, än om man säljer en o en...

Min äldsta hande skickat med några dyra dataspel, och vi satte ett rätt högt pris, så vi tänkte att blir det inte sålt, så för han det sålt på annat sätt sen, men.. det blev sålt till nån som viste vad det kostade nytt! och viktigt då att manualerna finns med.. då kan man ta mer betalt...

Svar på tråden Sälja saker och barnkläder på loppis??