• Anonym (orolig)

Blöder klumpar och har ont i magen 3 veckor efter med.abort.

Jag har blödigt så mycket efter den medicinska aborten jag gjorde för snart 3 veckor sen. Jag ringde till gyn för ungefär en vecka sen och taladeom att jag hade ont i magen och blödde igenom bindan hela tiden men jag fick till svar att det var helt normalt. Hon fick mig att känna mig väldigt dum som ens ringde men när jag gjorde aborten så sa dom att blödningen skulle minska hela tiden så därför blev jag orolig.

Nu är jag orolig igen, jag är trött och känner mig allmänt konstigt i huvudet,m vaknar med huvudvärk varje morgon. Jag hade slutat blöda klumpar tills idag då det började igen, stora klumpar som trycker ut sig när jag sätter mig på toaletten. När jag ställer mig på efter att ha suttit så käner jag hur det rinner blod mellan benen. Jag har ont i magen som mensvärk men det skulle också vara normalt, men hur länge ska jag blöda klumpar och ha ont i magen?

Det känns som att det är nå fel på mig men jag kände mig bara dum som ringde och rådfrågade dom. jag frågade om det var något varningstecken som jag kunde vara observant på men det fanns inget, allt var normalt sa hon jag pratade med.

Det känns allt annat är normalt. Jag vet att flera blöder mycket osv men jag är ändå orolig för att något är fel...

• Svar på tråden Blöder klumpar och har ont i magen 3 veckor efter med.abort.
  • TBS

Jag tycker att det låter som att du blöder onormalt mycket.
    Vid båda mina aborter har blödningen avtagit rejält redan efter ett par dagar (som en normal mens ungefär) och jag har slutat blöda helt efter tre veckor.
    Har du sammandragningar eller är det någon annan sorts smärta?
    Feber och/eller dålig lukt från underlivet?

• Anonym (tristans mamma)

jag skulle strunta i vad de säger och åka in till gyn akuten om jag var dej då du mår så konstigt och har ont.
    jag gjorde iofs inte en med abort men fick beklagligt nog avbryta en grav i v 20 pga alvarliga foster missbildningar, skulle blöda ett par veckor sa de ringde flera ggr allt jag beskrev sa de var "normalt" efter 9 veckor fick jag äntligen undersökas och visade sig sitta en bit moderkaka kvar med ett ektivt kärl till den så därför jag fortfarande blödde klarade mig från infektion tack och lov!

tecken på infektion blodet luktar illa feber ochlåga magsmärtor

• Anonym (orolig)

Jag har typ som menssmärtor men det känns i nedre delen av ryuggen också. Det kommer ganska stora klumpar och har gjort nu i flera timmar. När jag sätter mig på toaletten så kommer det klumpar och sen blod, det blir helt rött i toaletten. Jag tycker att det har luktat lite annorlunda i en vecka ungefär, ganska äckligt, typ som mögel eller nå, svårt att förklara, men jag trodde det var bindorna och blodet tillsammans som gav den lukten...

• Anonym (orolig)

Blodet luktar inte så värst när jag har det på pappret så detär nog bindorna.

Mensvärken i rygg och mage blir liksom starkare. Jag trodde det var på väg att sluta och så blir det såhär

• Anonym (orolig)

Jag har varit på toaletten nu 3 gånger inom loppet av 15 minuter och det kommer klumpar varje gång. och rinner blod

• TBS
    Svar på #5
    Har du någon hos dig nu?
  • Anonym (orolig)

nej jag är ensam...

• TBS
    Svar på #7
    Blöder du mer nu än du gjorde tidigare idag?
  • Anonym (orolig)

gör mer ont i magen, strålar liksom ner i låren. drygt värre

• Anonym (orolig)

ja jag blödde nästan ingenting under förmiddagen sen började det med klumpar och nu fortsätter det bara. magvärken är värre nu också. känns knas

Svar på tråden Blöder klumpar och har ont i magen 3 veckor efter med.abort.