• klocka

Hur tacklar man mäklare?

Jag tycker inte du behöver säga någonting om vad du tycker om den till henne. Ta tid på dig att titta igenom allt, även vinds- och källarförråd. Be att få den senaste årsredovisningen. Se till att få numret till någon i styrelsen i föreningen som du kan ringa och prata med. Personligen föredrar jag alltid att prata med dem: de har mer anledning att vara ärliga mot dig än mäklaren (även om mäklare inte får direkt ljuga finns det saker man kan tiga om utan att riskera något).

Säg till mäklaren att du skall titta på årsredovisning etc. och att du hör av dig när du gjort det. Ifall ni är de enda spekulanterna (men det skulle mäklaren säkert inte bekräfta) är det ju ingen brådska, men inom en vecka är väl rimligt kan jag tycka.

Jag retar mig också på mäklare som glassar runt och skall visa allt som är sååå fint. Kanske kan du säga till henne att ni hellre tittar runt själva än att hon visar allt? Om hon insisterar hade jag bara sagt "tack" varje gång hon påpekar något så att du är artig och hövlig men inte uppmuntrar henne.

Lycka till!

Svar på tråden Hur tacklar man mäklare?