• Lycka78

Fan för dessa bruna flytningar... vad är det???

Är gravid i v 8 och har återigen fått bruna flytningar Blir så jäkla orolig. Vad kan det vara??? Jag har haft missfall tidigare så jag vet väl att det kan vara ngt sådant på gång... Har pratat med MVC och de säger att bruna flytningar inte är ngt farligt och att det kan vara rester av gammalt... i princip vad som helst. Men nu börjar ju oron att det ska öka på, att det ska komma mer och mer och till slut vara färskt blod Har inte haft minsta ont i magen eller så som jag haft vid mina tidigare missfall (har två barn och har haft två missfall) och jag går och funderar på alla tänkbara rimliga orsaker till detta, men fan... är så orolig. Varför kan allt inte bara få vara bra!!

• Svar på tråden Fan för dessa bruna flytningar... vad är det???
  • Schnooglewookiemush

Det behöver inte alls vara någon fara att ha små blödningar.
    Den som oroar sig upplever sorgen två gånger.

• Lycka78

Kloka ord... Tack. Men jag är så jäkla orolig. Mina tidigare mf har alltid börjar med dessa jäkla bruna flytningar

• Schnooglewookiemush
    Lycka78 skrev 2009-03-11 08:56:09 följande:
    Kloka ord... Tack. Men jag är så jäkla orolig. Mina tidigare mf har alltid börjar med dessa jäkla bruna flytningar
    Ja, jag förstår att du är orolig. Har också fått missfall. Men om det nu är missfall så finns det inget du kan göra åt det. Det är bättre att du slutar oroa dig, och tar allt när det kommer.
    Det är vanligt med mindre blödningar, så det behöver absolut inte vara missfall.
  • Lycka78

Ja, jag ska försöka... Tack för dina uppmuntrande ord.

• Schnooglewookiemush
    Lycka78 skrev 2009-03-11 09:03:22 följande:
    Ja, jag ska försöka... Tack för dina uppmuntrande ord.
    Lycka till.
  • hannah8607

Jag är i v7 och har också haft bruna flytningar och tidigare var det färskt blod. Dom sa att det inte är någon fara, alla slemhinnor är så känsliga under graviditeten. Man kan få näsblod bara sådär, eller blöda i tandköttet osv.. Det kan vara så att du har haft sex nyligen? Då kan man få bruna flytningar tydligen... Du ska se att det inte är nån fara ! :)

kramar !

• Uddan

Hoppas att det inte är ngt fel. tyvärr har jag haft bruna flytningar vid tre av mina grav som a´lla slutade i MA. Som tur är är det inte alltid så. En del har ju till och med kraftiga blödningar utan att det är något fel.''

Men om du är orolig ska du kolla upp det. Bättre att få svar än att gå och oroa sig.
    Lycka till

• Snärtan

Hej

Jag har haft bruna flytningar i

v.5-v7: Då visade det sig att jag hade ett brustet blodkärl inne i livmodern, blodet sipprade ut långsamt. Bebis mådde utmärkt!
    v9: Här var det ett litet "sår" på livmodertappen. Bebis mådde utmärkt
    v12 (igår): Var på aktuen igår på grund av smärta + blödningar. Bebis mådde utmärkt, men jag hade två blodkällor, ett brustet blodkärl och gulkroppscystan som är mkt stor och bakom den låg en blödning.

Som sagt för mig har det gått bra, och som du ser finns det många källor till blödning. Men jag förstår dig med oron, jag själv fungerar inte om jag inte får svar på vad det är...

Lycka till

• Lycka78

Uddan: Hur har du upplevt sina ma:n? För mig har det varit så att det kom en liten färgad flytning dagen efter ett vul (v 5+4) sedan en liten färgad flytning i v 6+0 och sedan idag då, v 7+2. Inga magsmärtor eller något sådant och starka gravsymptom. Jag har haft två eller tre tidigare missfall och då har det varit kombinerat med starka magsmärtor. Jättetacksam om du tar dig tid att svara.

Snärtan: Blir stärkt av dina ord att det kan gå bra! TACK!

• Family 2009

Jag är i samma situation som dig, är nu i vecka 6 och har sedan 5 dagar haft bruna flytningar i början tillsammans med sk lindrig "mensverk" nu bara bruna flytningar. Jag dör snart av oro, vi har försökt bli med barn i nästan ett år och när det väl händer nä då ska man gå omkring orolig som en tok. Detta är inge kul! Det står och sägs överallt att detta är normalt men det är ju så många som har såhär innan ett mf, så inte är det konstigt att man blir orolig.

Ursäkta om jag frågar, men hur upptäkte du dina mf? Vard det först mindre blödningar och sen en större? Åhhh jag är så orolig.

Jag hoppas hoppas verkligen att vi båda får behålla våra bebisar =)

Svar på tråden Fan för dessa bruna flytningar... vad är det???