• Anonym

sex efter abort?

gjorde en midicinsk abort i januari, 2 mån sen, sen så skrapades jag igår pga rester kvar, är det lugnt om man skulle ha sex nu ?

• Svar på tråden sex efter abort?
  • Anonym

Och om läkarna missar att informera så kan du inte själv ta reda på nåt???? Googla? Ringa vårdupplysningen eller sjukhuset och fråga?????

• Anonym
    bodegapeppe skrev 2009-03-11 09:21:43 följande:
    eller med andra ord, skiter du i om du kan få barn resten av livet så kvittar det. Tror du att du kanske någon gång i ditt liv vill ha barn så ska du vänta.
    jag har redan 2 barn och vill inte ha fler.
    sen så blöder jag inte, då jag gjorde en medicinsk abort i januari och gjorde en skrapning igår pga att den medicinska aborten inte "hjälpte"
    så har inte gjort en stor skrapning, därför jag inte blöder nu.
  • Nyfiken gul

Ärligt talat så tror jag säkert att du blev mycket noga upplyst om detta innan du blev utskriven efter skrapningen - men frågan är hur mycket du faktiskt lyssnade?

En skrapning är ett ingrepp som på intet sätt är rutin för läkarna och eftersom infektionsrisken är mycket hög efter en skrapning så självklart informeras man om riskerna man löper efteråt och vikten av att sköta sig veckan efter en skrapning.

Men frågan är hur mycket du sket i den informationen?

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-03-11 09:25:43 följande:
    jag har redan 2 barn och vill inte ha fler.sen så blöder jag inte, då jag gjorde en medicinsk abort i januari och gjorde en skrapning igår pga att den medicinska aborten inte "hjälpte"så har inte gjort en stor skrapning, därför jag inte blöder nu.
    Men ha sex då!
  • Anonym

Nähä och om man inte blöder så betyder det att allt är ok redan dagen efter? Eftersom du hade rester kvar så hade du redan en förhöjd risk för allvarliga infektioner och så ska du nu sexa och höja risken för infektioner ännu mer? Infektioner eller tex livmoderinflammation är inget att leka med, tog död på många för i tiden. Kan döda kvinnor som i övrigt är fullt friska innan även idag, även i i-länder..... lek inte med din hälsa på det där sättet....

• Nyfiken gul
    Anonym skrev 2009-03-11 09:25:43 följande:
    jag har redan 2 barn och vill inte ha fler.sen så blöder jag inte, då jag gjorde en medicinsk abort i januari och gjorde en skrapning igår pga att den medicinska aborten inte "hjälpte"så har inte gjort en stor skrapning, därför jag inte blöder nu.

skrapningen är lika stor oavsett om du gjort den pga abort, missfall eller andra orsaker. Man kan inte göra en skrapning "light".

att du inte blöder har inget med saken att göra  du har lika stor infektionsrisk ändå., 

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Anonym (dumt gjort)

jag gjorde abort den 4/3 i förrgår hade jag sex första gången efter skrapningen. jag blöder inte men har en brunare flytning. hur vet man om man har en infektion?

• Anonym
    Svar på #19
    hade du brunare flytning innan då? innan du hade sex altså?
  • Anonym

startade inte denna tråd för att få massa påhopp! väljer jag att ha sex så är det upp till mig.
    jag bara undrade varför och om det är vääldigt farligt

• Anonym

Men snälla nån Ts! Du får åsikter för att du inte verkar förstå att du leker med din hälsa på ett väldigt märkligt sätt. Att du sen känner att det är påhopp, ja alltså det kanske kan vara för att du inte verkar inse läget riktigt.....

Och ja, det kan vara väldigt farligt! Du kan få livshotande infektioner och dö. Men visst du väljer själv om du vill ha sex eller inte..... Frågan är hur schysst det är mot dina barn att du utsätter dig för risken att bli väldigt sjuk, kanske livshotande sjuk?

Svar på tråden sex efter abort?