xylifon skrev 2009-03-16 08:28:11 följande:
det finns massor av exempel här på saigten där bonusföräldrarna skriver att barnen vet hur mycke dom hatar dem, och där barnen "beklagarsig" för sina biologiska föräldrar att bonusföräldern inte gillar dem. du är grymt naiv om du tror att de vuxna är vuxna och uppför sig så.. sök lite på trådar här får du se.jag är själv uppvuxen med en elakstyvmamma och hon skräde inte orden, jag ahr kompisar som har haft elaka styvmammor och min son har en sådan. sök lite fakta innan du skriver otrevliga komentarer helt utan belägg tack.och att det är en idiotisk komentar att barnen fanns först vad grundar du det på? du tycker alltså att det är helt ok att komma in i en familj med ett vist antal människor och sedan mer eller mindre utesluta vissa av dem för att de inte passar in i dina rutiner, det om något är ju idiotiskt. när blev du så mycke värd att du kan komm ain i en familj och tro att du har mer rättigheter än dem som fanns där först?!
Jag har varit medlem sedan några år tillbaka i olika skepnader och kan trådarna mer eller mindre utantill, därav kan jag se mönstret på de som tror att de vet och de som vet.
Påståendet att barnen vet och beklagar sig tillhör ovanligheterna.
Och om det nu skulle varit så som du påstår, tycker du inte att du ska rikta dina pilar mot föräldrarna först och främst isåfall?
Ledsen att du klandrar din pappas kvinna, men det kanske är svårt att se att det faktiskt är så att det var din egen far som svek dig, inte hon.
Jag har blivit tillsammans med min sambo och vi ha r skaffat barn.
Sedan att det barnet blivit genetiskt knutet till sambons barn sedan innan på pappans sida lägger jag inget värde i då det barnet inte är mitt och jag kommer aldrig heller se det som eget eller som medlem i min familj.
Att det barnet tillhör sambons familj förstår jag.
Vad jag grundar mitt påstående att det är idiotiskt att skriva "barnet var där först"?
Dels för att det är det och för att det är det.
Ja, så har jag den aspekten att det är så också.
Eller rättar du dig efter en svärmor och anpassar dig vackert efter hennes sätt att tillhöra din sambos familj genom att göra som hon alltid gjort innan hennes lilla pojk skaffade sig en flickvän?
Hon ser sig som lite mer eftersom hon känner honom bättre "än vad du någonsin kommer göra"?
Kanske bjuder in sig själv, kommer förbi dagligen och kommenterar ditt sätt att vara på?
Rättar du dig då fint "för att hon fanns först" i familjen?
Skulle inte tro det.
Sedan är det jättebra ifall man prioriterar barn och det gör jag.
Mitt barn, och sambon prioriterar sina barn.
Tycker du ska sluta klandra din styvmamma då det helt och hållet är din pappas fel att du känner som du känner.
Du behöver inse att du inte betyder något för henne och eventuellt göra henne lika oviktig i ditt liv som hon gjort dig.
Men att som förälder inte vara uppmärksam på sitt eget barn, det kan du inte klandra andra för.
Kanske ska prata med din pappa om det?