• jojoruth

varför?

Har varit bonusmamma i 7 år nu, flickan var 2,5 när jag kom in i bilden.
    Jag har aldrig varit hemma när hon har varit sjuk men jag gör det mesta annat med och för henne, går på föräldramöten och skjutsar hit och dit.
    Allt detta även om hennes far och jag flyttade ihop innan jag träffade henne. Jag visste att han hade en dotter, men nykär som jag var tänkte jag inte på det.
    Har nu en lillasyster till henne och skulle inte ha en tanke på att behandla dom olika.
    Det är ju bara att gilla läget, är älskar ju hennes pappa så mycket och då e ju hon med på ett hörn.
    man får ju hitta ett sett att få det att fungera.

• jojoruth
    xylifon skrev 2009-03-22 13:12:32 följande:
    det är ju det jag vill ha fram, om det fungerar så är dte ju inga problem, men då det verkligen inte fungerar skall man då fortsätta att vara delaktig i barnets liv för att man själv inte tar derekt skada av det och ska man vänta till den biologiska föräldern kastar ut en innan man tar eget ansvar och flyttar själv?
    Fungerar det inte med barnen så får man ju sätta sig ner och diskutera. Är det något man kan komma över eller är det bara att packa väskorna och åka.
    Det har väl inte funkat klockrent här hemma men vi har diskuterat det varje gång och kommit på en lösning.
Svar på tråden varför?