Mössa på nyfödda inomhus. Hur länge?
Hej!
Har ni alltid mössa på ert barn inomhus? Kanske bara ibland? Till vilken ålder?
Min son är två veckor gammal.
Tacksam för alla svar!
Hej!
Har ni alltid mössa på ert barn inomhus? Kanske bara ibland? Till vilken ålder?
Min son är två veckor gammal.
Tacksam för alla svar!
Dottern fick en liten luva på huvudet av personalen direkt när hon föddes. Den satt på i några timmar sen hade vi aldrig mössa på henne inomhus... Ser inte heller någon mening med det. Vi har iaf inte så kallt inne att man behöver mössa
Har använt mössa bara de första dagarna inomhus. Nu med andra barnet som hade svårt att hålla tempen själv första dygnet var det tjock mössa på samt kroppskontakt som gällde, men det är ju en annan femma.
De små hjälmmössorna kan ju vara bra att ha innanför en annan tunn mössa också.
första dagen på BB, sen aldrig inomhus, eller jo i stugan vid jul då det var 25 minus utomhus!
Vi har aldrig haft mössa inomhus alls
Hade de första dygnen på BB men nu har hon en liten bomullsmössa som åker på vid hicka, et tips för er alla med hickebarn
Inte haft mer än på bb när dem va nyfödda inomhus..Detta pga att tjejerna hade massa hår & det vart blött = kallt
Då räcker det med andra ord att man har 1 mössa? Jag har också funderat på dessa små mössor som finns överallt. Har en som följde med i ett set, skitsöt men då får det väl räcka där. (Dvs en tunn mössa i bomull)
Min BVC sköterska tyckte inte att man behövde ha mössa innomhus bara utomhus när jag fick min bebis för att skydda fontanellen, det var mitt i varma sommaren. Då frågade jag varför han skulle ha mössa i vagnen där det inte kommer ngt solljus eller vind eller liknande om jag inte behövde ha mössa inomhus. Det hade hon inget svar på och sa själv att de här möss rekommendationerna är ganska så gammalmodiga...
Aldrig, bara precis efter förlossningen då hon blev lite nedkyld. Annars tycker jag att hon blir alldeles för varm med mössa.
Ingen satt nån mössa på vår kille, och han har inte haft nån inne heller, men vi ska testa det med hickan, han hickar jämt... började med det långt innan han var född.
Hade mössa på prematurerna någon vecka, eftersom de hade svårt att hålla värmen annars. Efter det har vi aldrig haft mössa inne. Inte ute på sommaren heller.
Har aldrig haft nån mössa inomhus på nåt av barnen. Inte ens på BB.
Endast på BB för båda mina flickor