• Fiviva

Avd 45 Sundsvalls sjukhus

Vi låg uppe på bb i sundsvall och var ner och tittade på av45. jätte fint.
    Min dotter höll på komma i v31 men höll sig till v37 dock tillväxthämmad så hon vägde bara 2kg och var 43cm.
    aug -08
    Fick min son i v33 06 men då bodde vi i örebro.

• Fiviva

jag skulle jätte gärna vilja hänga på en liten "prematurträff".
    vars bor ni allihop idag?
    vi bor i övik

• Fiviva

hihi min är inte heller så liten längre. 2,4 år och en stor kille på 15kg och 95cm. såg jag han idag för första gången så skulle jag aldrig tippat på att han kom så pass mycke förtidigt.
    Han har aldrig varit sjuk under sin uppväxt om man inte räknar någon dags feber och lite förkylning.
    Tror vi haft en väldans tur där.
    Men då har vi ju lilla syster som snart är 7 mån. som inte var prematur men tillväxthämmad.
    Så hon var lika liten som sin bror fast hon föddes i v37.

• Fiviva

Om träffen blir i s-vall så måste jag ta med min man iom att jag inte har körkort, vore kul om det fanns fler pappor som ville följa med.
    Om dom inte har samma behov av att disskutera prematur över en fika kanske dom kan knalla på biltema och surra ;0P

boende lista

Bakverk - Sundsvall
    fiviva- Örnsköldsvik.

• Fiviva
    Ärtan1 skrev 2009-03-30 18:40:43 följande:
    Åh här vill jag hoppa in :) Jag fick min lilla son i v.34+1 och har bott på avd 45 under tiden 26/2-13/3. Bakverk - Sundsvall fiviva- Örnsköldsvik. Smulan 1 - Gnarp/Sundsvall Livsglädjen - Örnsköldsviks kommun Ärtan - Sundsvall
    bara och hoppa in. välkommen
  • Fiviva

Vi är mitt uppe i RS-viruset och kommer nog smitta ett bra tag till.
    Lillan har varit inlagd sen i lördags.
    nu ser det tyvärr ut som om vi fått bakslag idag. det var tänkt att vi skulle hem till helgen.
    Men idag har hon fått högfeber och kräks hela tiden. Dom kommer sätta in sond alldeles strax.
    Nu ligger hon helt apatisk i min mans armar.
    blir hon inte bättre snabbt nu så kommer vi bli inlagda en längre tid.

• Fiviva

¨Hon är 8 månader men stor som en 5 månaders bebis. hon är inte prematur med tillväxthämmad.
    Hon blev utskriven igår efter en vecka tack o lov fast hon spyr som en räv.
    Hon blev smittad med magsjuka där inne.
    Måste dutta i henne mat.
    Men oftast kommer allt upp.
    Men något gott har kommit ur det hela. vi ska få tid med en dietist för att få henne att gå upp i vikt.

Hon har ju hela tiden blivit betraktad som ett normalfött barn fast hon bara vägde 2kg och var 43cm när hon kom ut.
    Blev lite skärrad nu när hon inte gått upp mer än 400g sen hon var 5 månader.

har skrivit de mesta i min blogg om ni är nyfikna.
    fiviva.blogspot.com/

• Fiviva

jag tycker det är väldigt skumt att hon blev smittad där iom att vi var i karantän hela tiden.
    Ingen här hemma är magsjuk och vi har inte träffat folk sen vi fick reda på att hon har rs.
    så den enda teorin är att någon sköterska tog med sig den in.

• Fiviva

Nej det tycker inte jag heller...
    Det har varit så mycke här just nu..

• Fiviva

angelika sjödin skrev 2009-05-03 11:00:29 följande:

Vi låg där i mars 2006 men bara i några dar.
    Välkommen in i tråden om du vill :0)
    Jag låg inte alls på neo i sundsvall men jag låg en lång tid på bb och väntade på att få flytta ner..
    Men det gick över förväntan denna gång.
    Min andra är dock prematur men kom i örebro län
  • Fiviva

bebislös i timrå skrev 2009-05-15 21:14:55 följande:

Jag ligger där just nu med en liten Tindra som föddes för en vecka sen. Hon var då i v. 28 +5. Hon vägde 1270 g. och var 41 cm lång. Så vi blir kvar här länge till
    Jätte grattis Till tösen.
    Du är jätte välkommen hit och behöver du ventilera så har vi alla gått igenom likande saker.
  • Fiviva

Här är det bra och ändå inte.
    Min man har valt att avlägsna sig från sin familj igen. (andra gången)
    Så vi ligger i skilsmässa nu.
    Men denna gång känns det inte så övermäktigt att fixa allt på egen hand.
    Barnen mår bra och vi tar en dag i taget.

Smulan1 :
    Var kul/sentimentalt det måste ha varit att åka tillbaka till neo.
    Kan tänka mig att det är många minnen som kommer tillbaka.

• Fiviva

Vi öviks prematur föräldrar spånar om att träffas i stadslekparken första helgen i juni. Är det någon av er som har lust att haka på?

Svar på tråden Avd 45 Sundsvalls sjukhus