• Anonym

Dyslexi! Någon som har erfarenhet?

Har en son som är 9 år och jag är orolig för att han skall ha Dyslexi!

Hur märkte ni på er barn att det hade det?

Hoppas att jag får vara anonym vill inte visa vem jag är från vi har fått klart för oss om det är det!

• Svar på tråden Dyslexi! Någon som har erfarenhet?
  • Anonym

Inte någon?

• Anonym

Vid den äldern kan det skilja jätte mycket mellan barn och läsning. Är du orolig ska man gå till skolsyster som göre en utredning och skickar vidare honom om det är något!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-03-11 14:39:41 följande:
    Vid den äldern kan det skilja jätte mycket mellan barn och läsning. Är du orolig ska man gå till skolsyster som göre en utredning och skickar vidare honom om det är något!
    Är redan gjort, men jag vill veta hur ni andra upptäckt det?
  • Rollson

Hej, jag jobbar med "massage & dyslexi", vilket är ett väldigt bra 12 veckors program som gör det lättare för barn och vuxna med läs o skrivsvårigheter.

Man träffas 1 tim/vecka och jag jobbar med olika grov- och finmotoriska koordinationsövningar, ögonträning samt skrivövningar, timmen avslutas med massage som är bra för inlärningen och för avslappning. Sedan görs övningarna hemma varje dag i 10 min. Framstegen visar sig redan efter 3-5 veckor, men man håller på i 12 v. för att det skall sitta i "ryggmärgen".

Din son får hjälp utan att det behövs göras någon utredning, och det sitter i hela livet.

Ta reda på någon när er som kan hjälpa er med detta, jag håller till i Stockholm.

Lycka till!

• MammaH2

är dyselexi ärftligt är min fråga?

• MammaH2

Alltid? Lr hur många %?

• tantgrön

Inte alltid men jag har inga procent, min pappa har dyselexi och jag med.. jag bara undrar varför så många vill ha diagnoser på allt för, man kan ju faktist lära sig att läsa och skriva trots dyselexi man behöver lite mera tid bara...

• MammaH2

Jo de e sant..Jag tror oxå de gåri arv..min dotters famor o min dotters pappa har de..

Svar på tråden Dyslexi! Någon som har erfarenhet?