• P2007

Hjälp mig att hitta en klänning...

Ska gifta mig snart...borgligt och VÄLDIGT enkelt utomhus men vill fortfarande hitta en fin klänning som inte kostar allt för mycket. Nån som har några tips på vart jag kan hitta nån??

• Svar på tråden Hjälp mig att hitta en klänning...
  • Pallas

Var bor du? Jag tycker att Zara i Sthlm ofta har fina klänningar till facila priser. Vad har du tänkt dig för stil? Längd? Snitt?

• P2007

Jag bor i stockholm.

Har inte tänkt mycket alls... ...vill ju ha det så enkelt som möjligt, nåt man kan ha till vardags sen.
    Det kommer vara rätt tätt inpå då bebis föds oxå så det bör inte vara nån allt för tajt och snäv klänning

• Pallas

En empireskuren klänning kanske kan vara något då. Det brukar vara smickrande och bekvämt, om man har lite degig putmage kvar. Empire innebär att den är skuren under bysten och hänger löst därifrån och ned. Ett sött band med rosett under bysten kanske kan vara fint?

Ska kolla om jag hittar bild. Här: www.nektardestagni.com/2008/collection/images/20.jpg

• P2007
    Pallas skrev 2009-03-11 16:38:33 följande:
    En empireskuren klänning kanske kan vara något då. Det brukar vara smickrande och bekvämt, om man har lite degig putmage kvar. Empire innebär att den är skuren under bysten och hänger löst därifrån och ned. Ett sött band med rosett under bysten kanske kan vara fint?Ska kolla om jag hittar bild. Här: www.nektardestagni.com/2008/collection/images...
    Ja en sån skulle ju passa bra
  • P2007
    alvaereva skrev 2009-03-11 16:37:53 följande:
    www.gojane.com/shop-by-category-formals.html?...kanske beställa en härifrån?
    Ja där fanns ju massor av jätte fina men eftersom jag är osäker på vad som kommer att passa storleksmässigt och så är det rätt snart så beställer jag nog helst från sverige för att slippa krångel!
  • cilla67

Jag går i samma tankar, födde barn för två månader sedan och en sak som du måste tänka in i det hela om bebis är liten, är att du snabbt måste kunna hala fram tuttarna!
    Det tycker jag är det svåraste med att hitta snygg klänning - att den ska gå att knäppa upp fram, eller liknande.

• P2007
    cilla67 skrev 2009-03-13 10:24:08 följande:
    Jag går i samma tankar, födde barn för två månader sedan och en sak som du måste tänka in i det hela om bebis är liten, är att du snabbt måste kunna hala fram tuttarna!Det tycker jag är det svåraste med att hitta snygg klänning - att den ska gå att knäppa upp fram, eller liknande.
    Jag tänker inte amma så det problemet slipper jag men hmm...undra om man fortfarande läcker mjölk då?! {#lang_emotions_undecided}
  • siamusen
    P2007 skrev 2009-03-13 16:10:13 följande:
    Jag tänker inte amma så det problemet slipper jag men hmm...undra om man fortfarande läcker mjölk då?!
    Be att fa tabletter pa BB sa slipper du mjölken

Har du kollat pa laredoute?
  • shitvadjaghatar

Jag skulle kolla på Beyond retro på drottninggatan, dom har miljarder klänningar ialla dess former till ganska bra priser.

• P2007

tack allihop...blir nog en tur in till stan snart!

Svar på tråden Hjälp mig att hitta en klänning...