Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

Vad har ni för kläder på era pojkar?

Jag har en son som än så länge bara är 1 1/2 år och som jag har de kläder jag tycker om och tycker han passar i han har bland annat an hjärttröja från me&i som jag tycker är jätte fin och så har han plagg som är rosa eller med rosa detaljer för det tycker jag är snyggt och han har även några tunikor som bara ser ut som långa tröjor som är lite ut svängda alltså inget rysch eller liknande.

Jag har alltid tyckt han är så fin i sina kläder även de mer killiga kläder han har men här om dagen sa en väninna till mig att han kommer bli mobbad om han kläder med hjärtan eller rosa och att tunikorna var klänningar och att jag skulle skärpa mig!

Jag blev jätte ledsen och tycker att det är ju sjukt om han blir mobbad för att han inte har elds flammor och dödskallar på varenda plagg och tunikor kommer jag ju inte klä honom i när han blir äldre om han inte vill men det är ett väldigt praktiskt plagg för att den går ner en bit över rumpan speciellt nu på vintern när golven är kalla och han är ju sötare än saft i dom

Vad jag undrar är hur ni som har söner som är lite äldre klär dem, är det bara spindelmannen och dödskallar som gäller eller klär ni dom lite mer könsneutralt ( tycker rosa är könsneutralt) och vilka reaktioner får ni och barnet då?

/Silla

• Svar på tråden Vad har ni för kläder på era pojkar?
  • lördagsgodis
    Svar på #9
    Men en vuxen kvinna går nog inte heller till jobbet i en glittrig topp med hallo kitty på heller...
  • lördagsgodis

Kul att så många har svarat! Jag köper pop, me&i, villervalla, katvig, molo och många fler märken begangnat på tradera där man kan få det för en billig penning Anars så killar jag oxå lindex tycker det som sagt finns mycket fina kläder med POSITIVA tryck för det är vad jag anser är rätt och det är ju konstigt att tjejer ska få vara söta medans killar ska vara tuffa... Varför?

Svar på tråden Vad har ni för kläder på era pojkar?