Inlägg från: Miss Lau |Visa alla inlägg
  • Miss Lau

Vad har ni för kläder på era pojkar?

Min 9-åring klär sig mest i enfärgat eller typ randiga tröjor. Och gärna röda och rosa vilka är favoritfärgerna. Till det har han mest jeans.

3-åringen säger inte så mycket själv men han han nästan bara röda, rosa och oranga kläder eftersom jag gillar dessa färger. Och han klär jättefint i det!

Till båda sönerna handlar vi nästan bara från tjejavdelningarna eftersom jag tycker det mesta som hänger på pojkavdelningen är gräsligt.

• Miss Lau
    Curlingmorsan skrev 2009-03-20 11:53:12 följande:
    Funderar på om ni som klär era söner i tunikor, hjärtantröjor, osv som är typiskt tjejiga plagg helst av allt hade velatt ha en dotter? Bara nyfiken, för jag kan inte förstå varför man sätter på sin son en tunika? Det finns ju massa snygga kläder till killar som inte är fulla med döskallar och Spindelmannen, finns ju massa rosa och andra färgglada färger.
    Jag har en dotter också

Jag låter mina barn ha de kläder de själva vill oavsett om de råkar ha en snopp eller snippa. Och till 3-åringen köper vi det vi föräldrar gillar även om han börjar få en egen vilja.
  • Miss Lau
    Finns ju hur mycket snygga killkläder som helt i alla möjliga fina färger, rosa, grönt, gult, rött, blått, svart osv. Så det kan ju omöjligt handla om färger! Tar för givet att ni själva handlar mycket av era egna kläder på herravdelningen och er man handlar mycket av sina kläder på damavdelningen. Annars så går ju inte ert resonemang ihop!
    Men vad är då "problemet"?

Om jag väljer en rosa tröja till min son är det alltså enligt dig skillnad på var i butiken den råkar hänga. Om den hänger på pojksidan är det bra men om den hänger på flicksidan är det fel?

Och nej, jag handlar inte på herravdelningen då jag är rätt "liten" och inte har de proportioner som herrkläder är sydda i. Samma sak för min man. Han är för bredaxlad för att passa i kläder från damavdelningen. Men han gillar rosa Däremot har mina barn samma kroppsformer trots att de har olika kön.
Svar på tråden Vad har ni för kläder på era pojkar?