Vad har ni för kläder på era pojkar?
Curlingmorsan skrev 2009-03-20 11:53:12 följande:
Min son är bara två år, om han fick välja skulle han nog gärna ha glittriga klänningar och tröjor med hjärtan på sig. Allt som storasyster har är ju såå fint! Men jag skulle aldrig sätta på honom det, här hemma är det oki om han lånat syrrans kjolar och klär ut sig, men han skulle aldrig få ha på sig det när han går utanför dörren. Jag älskar rosa och han har en hel del rosa tröjor och även jeans med rosa stjärnor, men jag skulle ALDRIG köpa kläder till honom på tjejavdelningen! Lika lite som jag skulle köpa kläder till min tjej på killavdelningen. Däremot har båda två massa unisexplagg från Gangstar och ytterplagg från P.O.P som funkar lika bra till båda två. Funderar på om ni som klär era söner i tunikor, hjärtantröjor, osv som är typiskt tjejiga plagg helst av allt hade velatt ha en dotter? Bara nyfiken, för jag kan inte förstå varför man sätter på sin son en tunika? Det finns ju massa snygga kläder till killar som inte är fulla med döskallar och Spindelmannen, finns ju massa rosa och andra färgglada färger.
En färg är en färg och passar man i den så passar man i den oavsett om man är tjej elelr kille. KLäderna matchas ju inte direkt med könet... Att vissa kläder är vikta tille tt visst könär en social konstruktion utan någon som heslt logik.