• Sencha

Vad har ni för kläder på era pojkar?

Min pojke är väl kanske egentligen lite för liten för att jag ska svara - han fyllde fem i januari.
    Men han älskar fortfarande rosa, blommot och glitter och tunikor.

Häromsistens kom jag hem och hade köpt två blommiga tunikor, en blå och en rosaröd. Han provade båda och behåll sedan den ena på. Innan han gick och la sig, frågade han om det var OK att han hade den hos dagmamman dagen därpå. Sedan hade han den flera dagar, tills jag sa att den måste tvättas - då bytte han till nästa Och eftersom han självmant har det hos dagmamman, så tror jag inte han blir retad.

Han kombinerar med en del tuffare saker, t.ex. spiderman-grejor, men också gärna Bamse.

0401 & 0807
  • Sencha
    Ullis 10 skrev 2009-03-15 12:03:52 följande:
    Har nog att göra med att deras pappor inte går med en hjärttröja på till jobbet - eller?
    Fast det gör inte min sambo heller. Han har svarta eller gråa t-shirts och svarta jeans eller gröna/khaki byxor.
    0401 & 0807
  • Sencha
    Curlingmorsan skrev 2009-03-20 11:53:12 följande:
    Funderar på om ni som klär era söner i tunikor, hjärtantröjor, osv som är typiskt tjejiga plagg helst av allt hade velatt ha en dotter? Bara nyfiken, för jag kan inte förstå varför man sätter på sin son en tunika? Det finns ju massa snygga kläder till killar som inte är fulla med döskallar och Spindelmannen, finns ju massa rosa och andra färgglada färger.
    Det där har jag skrivit svar på i min blogg, för två år sedan:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-2/b49968p536192.html

Och om du läser mitt svar tidigare i den här tråden, så ser du också att min son själv vill det
    0401 & 0807
  • Sencha
    Morbid Mistress skrev 2009-03-20 12:04:35 följande:
    Ville du hellre ha en Barbie eftersom att du tycker det är viktigt med tjejkläder till din flicka? En färg är en färg och passar man i den så passar man i den oavsett om man är tjej elelr kille.
    Klokt sagt.
    0401 & 0807
  • Sencha
    Curlingmorsan skrev 2009-03-20 12:15:49 följande:
    En Barbie??? För att jag klär min dotter i tjejkläder när hon är en tjej? Öhh lite konstig jämförelse mot att klä en kille i tjejkläder. Hade jag däremot klätt min dotter i bara killkläder från killavdelningen och du hade undrat om jag ville ha en son istället så hade jag förstått din tanke. Finns ju hur mycket snygga killkläder som helt i alla möjliga fina färger, rosa, grönt, gult, rött, blått, svart osv. Så det kan ju omöjligt handla om färger! Tar för givet att ni själva handlar mycket av era egna kläder på herravdelningen och er man handlar mycket av sina kläder på damavdelningen. Annars så går ju inte ert resonemang ihop!
    Jag handlar int mycket på herravdelningen, men ja, en del ibland. (Bland annat en av de koftor som användes mycket under senaste graviditeten www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b73200p881510.html)
    0401 & 0807
Svar på tråden Vad har ni för kläder på era pojkar?