Vad har ni för kläder på era pojkar?
Min son är bara 1½ år men jag hoppas jag kan hålla hans garderob så fri som möjligt från typiska pojkkläder med flames, bilar etc. Tycker det är så FULT helt enkelt. Tycker också det är väldigt fult med typiska flickkläder (Hello Kitty och liknande). Jag köper nästan endast neutrala kläder, men det är ju rätt svårt att hitta förutom på POP. Är rätt ekonomisk av mig så det svider lite med POP som ju tar rätt rejält betalt. Det är OK med dyrare ytterplagg men en tröja för 300 åt ett barn som växer ur den eller fläckar ner nästan på en gång..... nä helst inte. Lindex har ju som tur är en hel del bra kläder också som inte stämplar på könstillhörighet. Köpte röda utebyxor där till min son nyss. Stort plus för att det faktiskt finns röda byxor som inte är blommiga eller med Hello Kitty..... Och deras velourbyxor (helst de på tjejavdelningen med lite mer färg) är ju jättefina.
En aspekt av att köpa mer könsneutralt är ju att kläderna går bra att ärva vidare oavsett kön till både syskon och vänner/släktingar. Bra för plånboken och miljön =)