Inlägg från: lillvilda |Visa alla inlägg
  • lillvilda

Vad har ni för kläder på era pojkar?

Curlingmorsan skrev 2009-03-20 12:15:49 följande:
    En Barbie??? För att jag klär min dotter i tjejkläder när hon är en tjej? Öhh lite konstig jämförelse mot att klä en kille i tjejkläder. Hade jag däremot klätt min dotter i bara killkläder från killavdelningen och du hade undrat om jag ville ha en son istället så hade jag förstått din tanke.Finns ju hur mycket snygga killkläder som helt i alla möjliga fina färger, rosa, grönt, gult, rött, blått, svart osv. Så det kan ju omöjligt handla om färger! Tar för givet att ni själva handlar mycket av era egna kläder på herravdelningen och er man handlar mycket av sina kläder på damavdelningen. Annars så går ju inte ert resonemang ihop!
    Fast hos vuxna ligger ju lite skillnaden i kroppsbyggnaden lr? en vuxen kvinna och en vuxen mans kropp skiljer sig ju lite olika åt. Ett barn har ju en barnkropp vardera det är en kille lr en tjej.  Förstår int varför man ska låsa sig till tjeje eller killavdelningen. Min söner har kanske inte klänning å inte sånt med puffärmar men annars så köper jag det som är fint. Nu har jag 2 pojkar men hade jag en dotter skulle jag inte klä henne i en massa glitter å gulligull så länge jag kunde välja över kläderna. Jag plockar absolut från tjejavdelningen till min son ibland när jag hittar sånt vi gillar där.
    ♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
  • lillvilda

jag tycker Lindex har rätt bra utbud när det gäller neutrala kläder för en billigare peng än PoP. jag plockar både från deras tjej å kill avdelning till mina pojkar.  Tycker det nästan har blivit lättare med kläder nu när äldsta sonen kommit ur babykläderna. Då var det typ rosa eller blått eller massor av fula disneyfigurer på alla tröjor. Lite OT från ts kanske men.

♥ KÄRLEK ♥Mina pojkar, L 2007 N 2008
Svar på tråden Vad har ni för kläder på era pojkar?