• Anonym (Silver)

26 år och gråhårig!

Redan när jag var 24-25 upptäckte jag några gråhårstrån när mamma skulle färga mitt hår.. Nu vid 26 har jag fått massor av riktigt vita hårstrån som syns tydligt på mitt mörkbruna hår..

Ingen av mina föräldrar fick grått hår tidigt så det kan inte vara ärftlig..

Varför är det så? Kan det vara stress?

• Svar på tråden 26 år och gråhårig!
  • Anonym (oxå 26 & grå)

det sägs att det inte har med stress utan med hormoner...
    vet inte, tror att mitt är ärftligt, färgar håret som en tok... inte 17 vill jag vi gråhårig nu!!!!!

• TereseA

jo det är ärftligt..men du kan ju fått från dina mor el farföräldrar..

min syster upptäckte sina gråa när hon var 25 år.min andra och syster och mamma var tidiga med gråa hår oxå..

jag har klarat mig hitintills..jag är 26 år.Antar att jag har pappas anlag..han var nästan svarthårig.

jär oxå orolig för grått hår..kollar ofta i spegeln om det finns nåt.

Akiim är mitt liv 071004
  • Anonym (Silver)

Mammas föräldrar dog när ag var ganska ung.. så där vet jag inte.. farmor färgade håret.. men farfar var rätt så vithårig - kanske därifrån det kommer..

Hormoner? Ja, du.. är nybliven mamma med massa hormoner som spökar..

• Cattis86

Hejsan!

Har en vän som också har lite panik över att hon blivit gråhårig (hon e också 26), men d e väl ingenting att oroa sig över? D e faktiskt inte ovanligt att man får grått hår när man är 25-30.. Min man e 29, och han e också rätt mycket grå i tinningarna..

och tycker du d e megajobbigt så e d väl bara fortsätta färga håret :)

Ha d bra!

kram

• magplask

då tycker jag nog lite mer synd om den kille som gick i min brors klass, som började få helikopterplatta i rasande fart redan innan han fyllt 20... :p

TUR att det finns hårfärg alltså :) jag är också lite nojig över när de första grå håren ska komma, förhoppningsvis dröjer det mååååånga år!

• Anonym (nettan)

Du är inte ensam ts.

jag själv är 23 år gammal, upptäckte mina gråa hår för ca 1½ år sedan
    vill inte ha grått hår innan jag fyllt 25!

tur det går att färga...

Svar på tråden 26 år och gråhårig!