• Anonym (matt)

Ser man yngre ut kort lugg än i lång?Restylane?...

Jag är 35+ och har ganska hög panna. Har nu nästan jämnlångt tunt hår. Har funderat på att klippa av mig luggen istället för att den bara hänger som en gardin.Ser man yngre ut i kort lugg eller snelugg då jag gärna vill föryngra mitt utseende.
    Är också sugen på att spruta in restylane i mina kråksparkar och skrattrynkor runt ögonen. Någon här som har gjort det och som kan berätta lite hur det var och kostnaden?

• Svar på tråden Ser man yngre ut kort lugg än i lång?Restylane?...
  • Hanah

När jag hade kort lugg, alltså som hängde rakt ner över pannan såg jag ganska mycket yngre ut. Jag har också ganska tunt hår och hög panna.
    Det är dessutom snyggt med lugg!!!

Det andra vet jag tyvärr inget om

• Anonym (matt)

Ja det är det som jag också har fått för mig , alltså att man ser yngre ut då. Har du lugg fortfarande?

• Hanah

Nä, det är några år sen, mitt hår har nu blivit alldeles för långt. Men jag har faktiskt tänkt att klippa mig snart jag också! Det jobbiga med lugg är ju när den är halvlång, på utväxt (om man nu ska spara ut den igen).

• Anonym (jag med)

Jag har faktiskt funderat på exakt samma sak. Lugg och restylane, jag har också hellångt hår och rätt hög panna. Jag tror man ser yngre ut med lugg, så jag funderar på att klippa till Däremot tror jag inte restylane hjälper mot kråksparkar runt ögonen. Finns andra mer ytliga hudbehandlingar för det. Restylane fyller mer upp där det sjunkit in kan man säga och rundar till ansiktet lite. Tex om man fått veck mellan näsa-mun.

• Anonym (matt)

Anonym (jag med) skrev 2009-03-12 14:16:40 följande:

Jag har faktiskt funderat på exakt samma sak. Lugg och restylane, jag har också hellångt hår och rätt hög panna. Jag tror man ser yngre ut med lugg, så jag funderar på att klippa till Däremot tror jag inte restylane hjälper mot kråksparkar runt ögonen. Finns andra mer ytliga hudbehandlingar för det. Restylane fyller mer upp där det sjunkit in kan man säga och rundar till ansiktet lite. Tex om man fått veck mellan näsa-mun.
    Vad är det för ytliga hudbehandlingar som görs då för att få bort fina rynkor kring ögonen?=)
  • Anonym (jag med)

Anonym (matt) skrev 2009-03-12 15:18:27 följande:

Anonym (jag med) skrev 2009-03-12 14:16:40 följande:
    Vad är det för ytliga hudbehandlingar som görs då för att få bort fina rynkor kring ögonen?=)
    Olika hudslipningar, kemisk peeling eller laser peeling. Nu har jag inte hunnit få smårynkor än, så jag har inte läst på mer ingående. Men dom behandlingarna kan man också få hos plastikkirurger, precis som restylane.
Svar på tråden Ser man yngre ut kort lugg än i lång?Restylane?...