• Nybliven fru A

Ok med förhållande på arbetsplatsen?

Är lite nyfiken till hur ni ställer er till relationer på arbetsplatsen.
    Vad avgör om det är ok eller inte? Ska man berätta, eller är det ok att "smyga"?
    Arbetsplatsen det rör sig om har ca 10 medarbetare (om det spelar någon roll).

Är själv lite kluven till vad jag ska tycka så det är alltid intressant hur andra ser på det.

• Svar på tråden Ok med förhållande på arbetsplatsen?
  • Isnogood

Jag tycker det e helt ok!
    -Men så är jag ju en av dom som är sambo med en av arbetskamraterna...
    (vi träffades på jobbet)

• annzah

Jag är sambo med en arbetskamrat och vi träffades på jobbet. Smusslade inte med det i mer än någon vecka eller så Men så har ju min chef tidigare bott ihop med två andra personer som jobbat på företaget så han skulle inte ha så mycket att säga om saken..!

• MajaB

Jag träffade min man på jobbet, så jag kan ju inte säga att det inte är ok. Men i en grupp på 10 personer så skulle jag nog fundera på att byta avdelning iaf. Det fungerar inte bra att jobba och leva så nära varandra. Vi jobbade i olika grupperingar och inte alls tillsammans. Men ändå tyckte jag det var störande att våra liv blev så innystade i varandra. När vi senare började jobba på olika företag efter outsourcing hit och dit så kändes allt mycket bättre. Då fanns där genast en hel del fördelar istället. Vi har ju sån förståelse för varandras jobb att vi aldrig behöver ifrågasätta om någon blir fast på jobbet och måste jobba över eller gå in en helg eller jobba hemifrån på kvällen. Vi vet vad jobben kräver och att båda tycker att familjen kommer i första läget, så måste man jobba så måste man. Sen så känner vi ju oxå den andres kollegor och det gör det ju oxå roligare att prata om arbetet hemma.
    Så för att svara på din fråga. Det är inte helt problemfritt och i en grupp på tio personer kan du inte räkna med att lyckas smyga heller.

• skorpionen80

Jag tycker det är OK så länge den ena inte är i någon sorts chefsposition gentemot den andre.

• Nyfiken gul

Inget jag stör mig på så länge inte man har någon form av beroendepostion gentemot den andra. Tex om man blir ihop med chefen eller liknande..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Nybliven fru A

Men är det ok att smyga med det, men inte göra det speciellt bra? En av mina kollegor har frågat den ena parten om det är så att det är något mellan dom här två. Han har bara skämtat bort det och nekat. Vi är dock ganska säkra på att han ljuger och tycker att det hade varit bättre att vara ärlig. Det blir en ganska konstig stämning så som det är nu. Vi är rätt säkra att de berättat för en tredje kollega.
    Ingen skulle ha något emot dem som ett par, men det börjar bli tröttsamt med detta "spel" som pågått i flera månader.

• Majsan70

Njae....för egen del skulle jag aldrig blanda in kärlek i min jobbrelation.

Annars är det väl OK om man sköter det snyggt. Men det är hemskt när folk står o dreglar på varandra under arbetstid.
    Då jag jobbade på Volvo var detta väldigt vanligt och sen blev det än mer jobbigt om vederbörande bröt upp oblev osams o allt som kommer med ett uppbrott.

• Nyfiken gul
    Nybliven fru A skrev 2009-03-12 13:57:56 följande:
    Men är det ok att smyga med det, men inte göra det speciellt bra? En av mina kollegor har frågat den ena parten om det är så att det är något mellan dom här två. Han har bara skämtat bort det och nekat. Vi är dock ganska säkra på att han ljuger och tycker att det hade varit bättre att vara ärlig. Det blir en ganska konstig stämning så som det är nu. Vi är rätt säkra att de berättat för en tredje kollega.Ingen skulle ha något emot dem som ett par, men det börjar bli tröttsamt med detta "spel" som pågått i flera månader.
    Men sen är det så här också att vad som sker eller inte sker är helt upp till dom båda och kanske känner dom också att dom inte vill blanda ihop arbete och privatliv. Och kanske allra helst inte om dom nyss träffats och allting är nytt och skört och sprött..  Då vill man nog hålla så låg profil som möjligt och så länge som möjligt.
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Ok med förhållande på arbetsplatsen?