• Flygfotogen

Min sambo är/har varit aktiv på QX

Jag är straight "men" medlem där. Har vänner och bekanta som är medlemmar och vi håller lite kontakt via sajten. Störigt dock med alla skitkaxiga straightkillar som skickar bilder på sina kukar. Trodde i min naivitet att jag skulle slippa dem om jag skrev att jag var lesbisk men då blev det mycket värre. Då skulle jag omvändas eller vara med på trekanter med dem och en till tjej. Störtlöjligt och jag förstår verkligen att många lesbiska tjejer blir oerhört irriterade och kränkta av sådant.

• Flygfotogen

Ja, endera är det läskunnigheten som fallerar eller så tror många killar helt enkelt att deras snablar kan frälsa världen. Sen är det väl roligt att kränka och besvära folk också, antar jag.

• Flygfotogen

Om Danne74 kommer tillbaka från cykelturen så hoppas jag att han har tagit lärdom på vägen och slutar svänga sig med luddbegrepp som "normal" och slutar att spy galla över andra människor.

Hur många "normala" straighta män är det inte t ex som vänstrar, flirtar runt, gillar analsex (en del av det motbjudande?) och slår sina kvinnor och barn, tror du? Bara för att det på ytan verkar helylle så behöver det ju inte vara det. Och ja, detsamma gäller även kvinnor.

Det finns onda och dumma människor. Vem de ligger med spelar föga roll.

• Flygfotogen

Då sitter vi nog i skiten för det finns inte så många kärnfamiljer kvar. Inget är som det en gång var.

• Flygfotogen
    Danne74 skrev 2009-05-03 14:53:34 följande:
    Det beror på var du bor. Glöm inte att Sverige är ett mycket litet, udda och extremt liberalt land, långt ifrån representativt för världen i sin helhet. Tänk istället på USA, på hela arabvärlden, latinamerika, stora delar av asien etc - se hela den katolska världen. Där dominerar kärnfamiljerna totalt och alternativa familjer är i princip otänkbara, i synnerhet med en onormal sammansättning.
    Hur tänkte du nu? Mamma, pappa, barn är något som är ganska begränsat till några få länder i världen. Oftast är det mamma, pappa, barn, mor- och farföräldrar, syskon, kusiner, mostrar, fastrar och fan och hans moster som ingår i "familjen". Där kan barnen ha flera mammor i hushållet, dvs alla kvinnor har modersansvar för ungarna. Öppna gluggarna. Kärnfamiljen är något västerländskt påfund.
  • Flygfotogen
    Danne74 skrev 2009-05-03 14:59:19 följande:
    Hur ofta använder man kärnfamilj när man talar om familj då? Det behöver man i princip bara göra på Familjeliv.
    Det dyker upp ofta i diskussioner man har när man arbetar inom förskola/skola också.
Svar på tråden Min sambo är/har varit aktiv på QX