• Anonym (jilla)

hjälp vårt barn har blivit hundbiten

Jag är helt förtvivlad.vårt barn har blivit hundbiten idag.
    jag sitter hundvakt åt en dominant hanhund sedan en lägre tid tillbaka.hunden har inte fått lära sig vett oh ettikett samt är rädd/arg mot andra hundar.

han vaktar sin mat och andras mat

idag kom det som inte fick ske.hunden attackerade och högg vårt barn i ansiktet helt anledning !

vårt barn skrek att h*n kommer att dö.vi fick låsa in hunden i ett rum till dennes ägare kom.

vi kollade vårt barn.det är ett sår som blöder samt märken i ansiktet
    denna hund har så stark vilja och vaktar hela området vi bori,allas mat oavsett vem som äter,soffan får inte barnen vara i längre för barnen.vi har regler här för hunden.han är lägst i rang,men han har fått för sig att han bestämmer helt plötsligt

ägaren säger att han testar sin rangordning,men den har han haft länge hos oss.ägarens barn har nypt,slagit hunden osv.kan det ha gjort att hunden har börjar visa agressivitet även mot vårt barn?våra barn är otroligt snälla mot djuren och kan sätta gränser.de har aldrig slagit ett djur

hunden har naffsat vårt barn ibland,men mest på lek.men idag fick hunden hjärnsläpp.när hundens matte kom så skulle han ge sig på en vänn oxå!

nu ska vi prata med ägaren framöver.hur gör man.vi kommer säga nej till fortsatt hundvakt.hunden är go och snäll men den senaste tiden har han trotsat mycket och börjat naffsa osv

snälla jag behöver hjälp!hur går det för hunden osv?för det är väll anmälningsplikt när en hund biter ett barn?vem ska anmäla`?
    vi kan väll vägra att vara hundvakt åt denne hund?vi har inget "kontrakt" ang hur länge hunden ska vara här osv

• Svar på tråden hjälp vårt barn har blivit hundbiten
  • Hallonbåten

Kontakta polisen eller jordbruksverket, de måste kunna svara på hur det funkar med anmälan osv.

Självklart ska ni inte ställa upp på att vara hundvakt mera, det kan ingen tvinga er till.

Och glöm inte kolla barnet på vårdcentralen om hunden bet hål, det kan spridas diverse sjukdomar, stelkramp osv.
    Lycka till.

*Melvin 050715* + BF okt.
  • Anonym (jilla)
    Hallonbåten skrev 2009-03-12 15:55:53 följande:
    Kontakta polisen eller jordbruksverket, de måste kunna svara på hur det funkar med anmälan osv.Självklart ska ni inte ställa upp på att vara hundvakt mera, det kan ingen tvinga er till.Och glöm inte kolla barnet på vårdcentralen om hunden bet hål, det kan spridas diverse sjukdomar, stelkramp osv.Lycka till.
    barnet fick stelkramp i höstas.vi kommer att kolla såret tills det är läkt.jag ska prata med ägaren framöver.ägaren har märkt av hemma att hunden har börjat testa sin ragnordning,naffsa deras barn.deras barn har varit elakt mot hunden ett par gånger
  • Anonym (grrr)

Grr begriper du inte själv att om hunden har börjat att bitas så lär den fortsätta med det....
    Skulle för allt i hela världen INTE låta den hunden vara i närheten av mina barn..!!!
    Du ska inte passa den igen, det är väll anmälningsplickt på hundar som attackerar, o biter!!!
    Jag tycket den ska avlivas om den nu har visat på detta under en tid nu o bara blicit värre!!

Hoppas dina barn klarar sig

• Anonym

Men herregud, den hunden skulle ni slutat vara hundvakt åt för länge sedan. Detta är ju inte klokt. Den borde avlivas, men det är ju ägarens beslut. Men ha aldrig mer med den hunden att göra igen! En hund som börjar rida på för höga hästar är riktigt, riktigt farlig. Och vill ägaren att ni ska vara hundvakter igen så borde du fråga om ägaren är helt sjuk i huvudet på nåt sätt, som ens ber er om det. Förklara att ditt BARN kunde fått ansiktet ännu värre sönderslitet.

• Anonym (jilla)
    Anonym skrev 2009-03-12 19:44:12 följande:
    Men herregud, den hunden skulle ni slutat vara hundvakt åt för länge sedan. Detta är ju inte klokt. Den borde avlivas, men det är ju ägarens beslut. Men ha aldrig mer med den hunden att göra igen! En hund som börjar rida på för höga hästar är riktigt, riktigt farlig. Och vill ägaren att ni ska vara hundvakter igen så borde du fråga om ägaren är helt sjuk i huvudet på nåt sätt, som ens ber er om det. Förklara att ditt BARN kunde fått ansiktet ännu värre sönderslitet.
    maken har sagt att en dag kommer hunden få "hjärnsläpp"villket skedde idag.ägaren har inte hört av sig ännu.hoppas inte ägaren tror att de kan komma imorgon.barnet hade otrolig tur som inte blev biten i ögat eller fick svåra bitskador.

hunden får inte komma hit mer.sista tiden har hunden blivit smått förändrad och idag blev han heltokig utan anledning.

jag kommer sakna hunden,men sådant är livet.det blir inte alltid som man tänkt sig
  • Anonym

Kommer ägaren med fanskapet i morgon så är det bara tvärstopp. Inte ens innanför tröskeln. Ditt barns säkerhet (och er också, givetvis) måste komma i första hand. Man kan aldrig förlåta sig själv om man prutar på sitt barns säkerhet och så händer det en allvarlig olycka. Man lär drömma mardrömmar resten av livet.

Lite OT (Absolut inte en pik till dig, TS, utan mest generellt överhuvudtaget): Något jag förundras över är hur folk i det här landet resonerar. Folk är hysteriskt noga med t.ex att barnet ska åka bakåtvänd i bilen fram till FYRA års ålder (herregud de får ju inte ens plats med benen bakåtvända i den åldern. Okej för en ett-två åring, men fyra år är ju överdrivet. En fyraåring sitter bäst framåtvänd, väl fastspänd såklart.) Folk är hysteriskt noga med att barnen aldrig får äta sötsaker, för att skydda tänderna. Bara frukt. (Barnen dör inte av lite godis nån gång då o då, och sköter man tandborstningen noga så klarar tänderna sig.)
    Folk är också hysteriskt noga med att barnen INTE får leka med leksakspistoler och leksaksgevär hemma. "Inga vapenlekar, det kan de skadas utav på längre sikt" säger folk. (De blir inte skadade av det. De blir inga massmördare utav det. Det hör till att leka så, det har barn gjort i alla tider).

Massor av sådana här skitsaker är folk hysteriskt noga med. Precis samma folk har HUNDAR i hemmet som kan hugga när som helst. Hallå liksom! Är det något de verkligen BORDE vara hysteriskt noggranna med så är det väl barn och hundar ihop? Men det har de väl inte tid att tänka på, de är upptagna med att jaga skitsaker som godis, leksaksgevär och trycka ihop en fyraåring som en fällekniv bakåtvänd i bilen. För sånt är ju SÅÅÅÅ noga, jaaa, mmmm.

• Anonym (vinter)

Jag säger bara en sak - hunden ska tas bort enligt mig.

Skulle aldrig acceptera att en hund som biter våra barn skulle få leva kvar. En hund som en gång har gjort det kan göra det igen & barn kan ju absolut inte skydda sig.

Ni måste anmäla händelsen, in till sjukhuset och dokumentera det på erat barn och kontakta försäkringsbolaget. Ni har rätt att få ersättning för en sådan här händelse, och det är deras försäkringsbolag som ska betala för ev. skador, sveda & värk samt ev. men för livet. Vet inte om ni även har rätt att få ersättning från erat eget bolag också.

Min lillasyster vart hundbiten när hon var liten, den hunden fick avlivas på en gång (även fast det var första gången den bet, MEN det har ingen betydelse), hon fick pengar från deras försäkringsbolag samt hennes egen om jag inte minns fel.

• Anonym

Hoppas att du anmäler och att hunden avlivas illa kvickt!

• Anonym

Den hunden bör du inte passa nån mer gång, en hund som naffsar säger ju sitt och där borde du satt stopp redan då, nu har den bitit och en hund som bits bör enligt mej avlivas på en gång!! Särskilt då det verkar som den gjorde det utan anledning, skulle vår hund kröka ett hårstrå på våra barn så blir det pang med en gång, hårt men det går inte ha en sådan hund!

Svar på tråden hjälp vårt barn har blivit hundbiten