hjälp vårt barn har blivit hundbiten
Jag är helt förtvivlad.vårt barn har blivit hundbiten idag.
jag sitter hundvakt åt en dominant hanhund sedan en lägre tid tillbaka.hunden har inte fått lära sig vett oh ettikett samt är rädd/arg mot andra hundar.
han vaktar sin mat och andras mat
idag kom det som inte fick ske.hunden attackerade och högg vårt barn i ansiktet helt anledning !
vårt barn skrek att h*n kommer att dö.vi fick låsa in hunden i ett rum till dennes ägare kom.
vi kollade vårt barn.det är ett sår som blöder samt märken i ansiktet
denna hund har så stark vilja och vaktar hela området vi bori,allas mat oavsett vem som äter,soffan får inte barnen vara i längre för barnen.vi har regler här för hunden.han är lägst i rang,men han har fått för sig att han bestämmer helt plötsligt
ägaren säger att han testar sin rangordning,men den har han haft länge hos oss.ägarens barn har nypt,slagit hunden osv.kan det ha gjort att hunden har börjar visa agressivitet även mot vårt barn?våra barn är otroligt snälla mot djuren och kan sätta gränser.de har aldrig slagit ett djur
hunden har naffsat vårt barn ibland,men mest på lek.men idag fick hunden hjärnsläpp.när hundens matte kom så skulle han ge sig på en vänn oxå!
nu ska vi prata med ägaren framöver.hur gör man.vi kommer säga nej till fortsatt hundvakt.hunden är go och snäll men den senaste tiden har han trotsat mycket och börjat naffsa osv
snälla jag behöver hjälp!hur går det för hunden osv?för det är väll anmälningsplikt när en hund biter ett barn?vem ska anmäla`?
vi kan väll vägra att vara hundvakt åt denne hund?vi har inget "kontrakt" ang hur länge hunden ska vara här osv