• majblomman80

Mage v.15??

Hej!

Tänkte bara kolla om det är normalt att ha mage redani v.15? Funderar om det är min viktuppgång el om man faktiskt har mage nu.
    Har alltid haft liten midja o vägt 55 kilo (163 ) men har väl gått upp ca 4 kilo.
    Magen är svullen o kulan är mkt synbar även m tröjor.
    Är det min viktuppgång, alltså fläskig mage eller är det många som har garviditetsmage nu?? v 15+3

• Svar på tråden Mage v.15??
  • longing for a baby

Jag har en tydligt synlig mage så det är fullt möjligt!!! En del får ju ingen mage alls så det verkar vara helt individuellt!!

Är i vecka 15!

• mia maria

Det där är så olika - jag tycker att jag har lika stor mage nu i v 13+5 med andra barnet, som jag hade i v 24 med första!
    På mig har folk sett att jag är gravid, men det är ju beroende på vad man har för kläder på sig.
    Sen är det ju inte bara beismage utan en del svullnad oxå, men kolla i mitt galleri; sådär ser jag ju inte ut annars!

Andreas, mammas vackra fina!
  • tjosantosan

ja e 1.62 o vägde 55 innan. har gått upp 3 kg, vecka 15, o har oxå en kula... ja har dock haft väldigt svullen mage sen ja fick plus men tycker ändå svullnaden gått ner lite.. . alla andra verkar få mage när dom gått över v.20 typ

• mia maria
    tjosantosan skrev 2009-03-12 19:57:41 följande:
    ja e 1.62 o vägde 55 innan. har gått upp 3 kg, vecka 15, o har oxå en kula... ja har dock haft väldigt svullen mage sen ja fick plus men tycker ändå svullnaden gått ner lite.. . alla andra verkar få mage när dom gått över v.20 typ
    Det är ju olika det där, hur man är byggd o om man har varit gravid tidigare osv.
    På mig skiljer det sig ju som sagt väldigt mkt mellan första o andra grav.
  • majblomman80

ja men precis! v 20 verkar va normalt, men alla på jobbet påpekar min mage, det är verkligen en kula..men på morgonen när jag ligger i sängen så är ju magen platt, inte som innan ut mer rak o hård(innan sjönk den inåt när man låg ner)..Men det kanske är mkt svullna tarmar ? För magen skiljer sig mkt åt från morgon till kväll...

• mia maria

Min mage är oxå fortf ganska platt (så platt den nu kan bli!!) när jag ligger ned på rygg på morgonen, men nog känns det en liten upphöjning som inte har varit där innan. Den sjunker ju som sagt inte inåt längre..

• majblomman80

usch nu ställde jag mig på vågen, ett halv kilo till....
    närmar mig 60 m stormsteg guuuuuuuuuuuuuuuud

• mamma2007

Var inte orolig, jag hade mage i vecka 15.. folk såg på mig att jag var gravid tidigt!
    Titta på mina bilder på min andra grav så ser du att magen finns där tidigt för mig, inget att oroa sig för.. det e bara att njuta och vara glad!

• jenny C

jag är i v 17, men hade mage redan i v 15...
    det är olika för olika, mycket som spelar in, hur livmoder ligger tex och om det är ditt första barn eller inte..
    jag är mycket större denna gången än förra gången jag va gravid...
    har gått upp 5 kg nu, men hade ökat 4 kg till v 15 prcis som dig ;)

• Issa79

Jag är i v 15 nu o har fått en sån söt liten bebisbulle.

• metin

Jag tyckte min mage syntes redan v. 9..då var det i och för sig bara svullnad men mina bekanta titta lite extra på mig och undrade...bara några enstaka som faktiskt redan då undrade om inte jag hade en bulle i magen!

Nu i v.15 så har jag en "riktig" mage...går inte att dölja om inte jag har stoooora kläder...vilket jag inte vill för då kommer det verkligen bara se misstänksamt ut och fult!

har er navel börjat plattas ut? har min...lite kul faktiskt hihihi kom på att jag måste köpa en längre stav ( navelpiercing ) snart...

• tjosantosan

nä min har inte börjat platts ut än..:) Så du ska inte ta ut din piercing i navlen metin??
    Jag har fortfarande min kvar, vill inte ta ut den, kommer sakna den hihi:) alla försöker skrämmas med att, "tar du inte ut den i tid kommer du få stora bristningar runt hålet."
    men de kvittar nog när man tar ut den, får man så får man:)
    men går de bra o ha den kvar hela graviditeten??

• metin

varför skulle man få stora bristningar för att man har piercing?
    jag har inte alls tänkt ta av mig den..ja förrutom när jag ska föda...
    Men måste byta den till en som har längre skaft.
    Jag har inte tagit av mig den sen jag gjorde den ( 9 år sen )kommer kännas jätteskumt!
    Sen kan jag tycka att det är lite fint även när man är gravid...smyckar magen :)

• mamma2007

Jag tod ut min navlepiercing då jag väntade lillkillen min, efter graviditeten satte jag bara tillbaka den, den växte inte igen under graviditeten! Så jag väntar lite till och sen hoppas jag att man kan göra lika även denna gång, men det e fint med piercing som smyckar magen! Finns det "mjukare" stavar vet ni om det? Jag hörde något om stavar för gravida, men jag kan ha drömt...=)

• Trynträ

Jag har en liten mage och är i v.14. Känns som den växer för varje dag och på kvällarna är den som störst.

• pimpim3

Jag är i v 16. Vissa dagar är det en riktig kula och vissa dagar känns den mest fläskig; den är liksom inte sådär hård och rund som man tänker sig att en gravidmage ska vara.
    Jag har en ring i min navel, kanske dags att ta ut den...

• vickey

ja det finns stavar för gravida ,sök på nätet, då jag vet att jag sett det,men minns ej var,me det finns. så smycka magen och njut av magen :)

Svar på tråden Mage v.15??