• longing for a baby

Är jag extra känsligt för att jag är gravid?

Pratade med min mamma och min syster idag och dom berättade att dom skulle åka utomlands tillsammans! Det lät ju jätteroligt tyckte jag, ändå tills jag fick höra att dom planerade att åka på en restresa i september när jag troligen föder!!!!!

Varför just då? , frågade jag. Men då svarade dom bara varför inte?

När jag sa att jag blev ledsen över att dom kanske inte skulle vara hemma så att jag kan ringa dom om det händer någonting, då tyckte dom bara att jag var överkänslig för att jag var gravid!

Jag vet inte om det är jag eller dom som är knäppa men jag hoppas att dom ändrar sig ju längre fram tiden går!

Ska väl tillägga att dom bor 35 mil ifrån mig och har sagt att dom ska komma när bebisen har kommit och hälsa på en vecka eller något... Men då kanske dom är borta??

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är jag extra känsligt för att jag är gravid?
  • Isnogood

Jag skulle nog ha reagerat lika dant som du..
    Familjen är väldigt viktig o jag skulle bli väldigt ledsen om min mamma inte skulle kunna ha kommit till mig när jag födde min son.. (alltså, hon var inte med på förlossningen men kom dagen efter..)

• baralillajag

Jag skulle ha reagerat som du..

• Kajsa86

Visst skulle jag bli ledsen! MEN sen kan jag känna att efter förlossningen kanske för det första ni vill ha lite tid för er själva (du, pappan och den nyfödda barnet) innan folk kommer ner för att stanna i ca en vecka!
    Och för det andra. Andras liv stannar ju inte upp bara för att "man" får barn. Det är din familj vi pratar om. Kanske skulle de ha jobb eller annat de inte bara kan lämna för o åka 35 mil heller JUST när bebisen tittar ut. Så om de är utomlands EN vecka, tycker inte JAG det är katastrof. De kommer ju hem Dessutom kanske du inte ens föder den veckan!

Men det är bara min tanke. Jag har inte blivit så känslig av min graviditet än När ska du ha? Jag är beräknad till 30 augusti

• LWJ

Jag skulle reagera som du.
    Man vill ju att dom ska komma och hälsa på med en gång.
    Väntar mitt 2a barn nu och min föräldrar pratar om att åka utomlands runt midsommar (19/6). Vi ska ha den 15/6. Och behöver dom hemma så dom kan ta Theo om vi behöver åka in snabbt och vi bor nästan grannar.

• Izzie

Om dem skulle vara borta just när det är dags så kommer dem säkert så fort dem kommit hem, september är en hel månad och inte är dem väl borta hela tiden? Sen kan det ju vara så att bebisen kommer tidigare eller stannar längre.... man vet ju faktiskt inte. Det viktigaste är väl ändå att du har din man/sambo där? Men om du tar så illa vid dig kan du inte prata med dem och be dem att kanske resa i augusti?

• Hicks

Jag förstår att du blir ledsen.
    Min syster med familj ville åka på semster i samma veva som jag ska föda, så hon frågade mig om jag tyckte att det var okej (och jag kände verkligen att jag kunde säga att det inte var okej om det hade känts så).
    Nu bor de ganska långt ifrån oss, så det blir en ganska stor apparat om de ska komma och hälsa på. Jag tyckte därför att de skulle åka på semester och komma efteråt när allt har lugnat ner sig.

Men jag blev glad över att hon frågade. Man vill ju känna att familjen tycker att det är stort och viktigt att man ska få barn.

Jag förstår att du blev ledsen. De menade säkert inget illa, men jag hade reagerat som du. Jag tycker att du ska berätta för dem hur det känns utan att anklaga dem.

Lycka till.

• longing for a baby

Tack för allt stöd från alla!

Naturligtvis så vet jag att dom kommer när dom har kommit hem i så fall! Vi hade ändå kommit överens om att mamma ändå inte skulle komma till förlossningen för det är ju svårt att pricka in så hon får ledigt och det kanske är skönt att få vara ensamma lite granna.

Varför jag blev ledsen var nog att dom kunde valt 11 andra månader detta året!
    Dom vill åka i september för att min systers sambo ska åka på resa då och då slipper hon vara ensam den veckan! Sedan var det väl för att jag skulle gärna vilja att min mamma skulle vara tillgängling på telefon i allafall bara för stöd!

Det är mitt första barn och jag antar att jag vill ringa någon och fråga om smärtor eller känslor är normala osv... och då ringer man ju helst sin mamma!!

Men jag tar inte såååååååå hårt på det! Åker dom så åker dom... inte mer med det. Men jag vet hur jag är och jag hade vigt den månaden för min syster tex om hon skulle föda eller om mamma var sjuk tex så hade jag inte åkt då! Men sån är jag och man kan inte förvänta sig att alla ska ställa upp på samma sätt!

Jag är beräknad till 31 augusti!

Svar på tråden Är jag extra känsligt för att jag är gravid?