• Anonym (hmmm)

trinordiol p piller

Hej . jag underar om ngn här använder dessa p piller ? jag har ätit trionetta i ca 15 år , men när jag skulle hämta ut dessa sist så hade de inte dem hemma så jag fick dessa trinordiol ( eller hur det nu stavas ) istället .. hur mår ni/du av dem ? jag fick jätte ont i brösten vid bytet av piller .. känner av mens värk mycket mer o har haft ont i magen. känner ni igen er ? jag tänkte ge dessa p piller en chans till i en månad .. annars byter jag ifall ni inte har ngt positivt att säga om dessa mm

mvh

?

• Svar på tråden trinordiol p piller
  • Anonym

Trinordiol och Trionetta är samma läkemedel bara olika namn. Så nytillkomna biverkningar verkar lite konstigt. Kontakta din BM tycker jag.

• Anonym (hmmm)
    Svar på #1
    hej . tack för svaret , de ska vara samma har jag oxå hört.. bara olika färgämnen o substanser .. men har iallfall fått så här konstiga symtom o tror verkligen inte att jag är gravid för jag är noga med pillerna.. däremot har jag även hört att man tex inte kan tåla vissa p piller sorter... hmm konstigt ...
  • Anonym

brukar vara kombinationen av hormoner som man får biverkningar av snarare än färgämnena (även om det också kan ske). som sagt så är ju tronordiol och trionetta samma läkemedel så någon förändring av hormonerna har ju inte skett i ditt fall. Jag tycker alltid att man ska kontakta de som skrivit ut läkemedlet (antog bara att det var din BM) om man får nytillkomna biverkningar.

• Anonym (hmmm)
    Svar på #3
    jaa, du .. jag får nog göra det .. ska ha mens nu vilken dag som helst .. hoppas verkligen att den kommer så det inte är baby på g , för det hade jag inte planerat nu... har redan 2 barn...
Svar på tråden trinordiol p piller