• Kicka

Jätteirriterande

Åh nej...inte nu igen. Kärringgrannen som är pensionär väljer att återigen att klippa sin gigantiska gräsmatta lördagförmiddag när solen skiner...Som pensionär kan man ju klippa den när som helst i veckan och kanske inte välja den dag alla andra vill vara ute i trädgården. Kan tillägga att hon har den största tänkbara bensindrivna äckelluktande åkgräsklipparen som går att uppbringa på marknaden. Hon sitter där och kör i gassande solsken med hörselskydd.
    Vi har pratat med henne men det hjälpte föga.

Några bra tips på vad man kan göra förutom att sätta på sig hörselskydd (jag lovar det behövs!)

• Svar på tråden Jätteirriterande
  • Zemiramis

häll socker i tanken... nä, jag skojar bara. försök prata med henne igen, är ju ruskigt korkat och oförskämt att klippa på en lördagsförmiddag och det finns ju ingen anledning heller om hon är ledig förjämnan... hjälper inte det får väl ni grannar gå ihop och säga att hon får lägga av, eller nå't...

• fabt

Med risk för att få på nöten men ojj vilket I-lands problem ;)

Vad har tanten för anledning att klippa på lördagar ? Går det att kompromissa runt det hela ? Ni kanske till och med kan hjälpa henne att klippa gräsmattan någon annan dag så ni får ha eran lördag ifred ? Eller varför inte ta med familjen på någon trevlig utflykt så ni slipper tanten och hennes bensinångor ?
    Hur tidigt klipper hon ? Varför inte litet senare på dagen ?

Hoppas det löser sig iaf eftersom det aldrig är trevligt när grannsämjan går sönder ?

• bängolle

som pensionär kan man inte alls klippa gräsmattan när som helst. på vardagar mellan 12 och 13 måste man ju gå och ställa sig i alla bank- och post köer, eller stå i matäffärskassan och dividera om att kaffet var mycket bättre på 1950-talet, medan kön växer bakom dem.

• Norahs mamma

Varför ska inte hon få klippa gräsmattan när hon vill??
    Måste hon anpassa sig efter vad du tycker är fint väder mm?

Hon måste väl få göra vad hon vill?

• väntar o längtar

Så länge tanten klipper på dagtid så ser jag inget bekymmer i att hon klipper på lördagar. Har haft grannar som ständigt prickade in middagstid för oss när han klippte gräsmattan - visst irriterande, men hur ska grannen veta när det är ok för alla runt omkring...?

• Tant Raffa

Tja, när hon väl stänger av sin gräsklippare kan väl ni dra igång lite musik? Rammstein på högsta, eller något nytt och fräsch punkband? Och man kan lyssna med hörselskydd på för er del, då blir basen så markant! *s* SEN kan ni kanske kompromissa med damen i fråga, om vilken tid och dag man klipper gräs...

• Karpet

Det spelar väl ingen roll när hon klipper gräset, det är ju på dagtid? Det är väl många som klipper sina gräsmattor på helgerna, åtminstone i det villaområde jag växte upp i. Det var inget konstigt alls.

• felicia6

Ja, jag undrar oxå sen när andra människor måste fråga runt hos alla grannar när dom får klippa gräs o dylikt?
    Bara för att hon är pensionär betyder det väl inte att hon måste gå efter er hela tiden?
    Så länge hon gör det på en vettig tid, så spelar väl inte dagen nån roll?

• Citronita

Är det bara på fm är det väl ok...vi har en granne som klippte gräset kl. 8 en söndagmorgon mitt i semestern...är också pensionär....jättekul...men det hände bara en gång tack o lov

• MetalNea

Bara för att man är pensionär betyder väl inte att man har tid att klippa gräset när som helst!? Många pensionärer har ett väldigt aktivt liv i veckorna med föreningar och annat. (min farmor är sån i alla fall).

• felicia6

Sen är det väl rätt självklart att klippa gräset då det är fint väder? jag vet inte hur det är för er övriga, men jag står inte gärna o väntar på att det ska regna innan jag klipper gräs

• bängolle

vi har faktiskt en granne som klipper gräset när det regnar. vi stod med barnen på trappan och tittade på blixtar och ösregn när han kommer ut i sydväst och regnrock och rycker igång sin gräsklippare. en gång tidigt i våras klippte han gräset kl 23 en fredagskväll, det var alldeles svart ute så vi såg honom inte men vi kunde höra var på gräsmattan han var. ibland klipper han sina häckar eller tvättar bilen mitt i natten, då har han ett dussin gigantiska strålkastare som lyser upp hela kvarteret. vi tycker att han är ganska festlig

• Kebnekaisa

Värre om hon skulle klippa mitt i natten, då alla vill sova.
    Eller om ni hade en stökig festprisse till granne som jämt festar (och har alkoholistproblem), så till och med polisen kommit (FInns en sån här på gatan!).

Men okej, Vilket viddunder till gräsklippare den där granntanten verkar ha! Låter lite oturligt att få en granne med en sån!

• turia

men låt tanten klippa sin gräsmatta! ni kanske gör saker som hon inte alltid uppskattar?

• S a C

Jag förstår precis hur jobbigt det är!
    Hade en sån granne men en sån gräsklippare under min uppväxt. Nu har hon dock fått en självgående eldriven gräsklippare av sina **underbara** barn och barnbarn! Vi är supernöjda ska jag säga.

Måste bara få tillägga att hela grannskapet nu istället är invaderat av studsmattor med mycket högljudda barn i...

• Kicka

Bängolle!
    Precis! Mitt i prick. Glömde ju det

Har man gräsmatta modell fotbollplan och dessutom all tid i världen så tycker jag att det tillhör vanlig hyfs att tänka på när man ska låta så in i h-e.

Vi brukar alltid försöka kolla med henne när vi ska ha fest, bygga eller liknande att det är ok. Men hon har inte fattat piken ännu

Jag tycker inte heller att man normalt ska behöva be om lov om att klippa gräsmattan men om man kommunicerar brukar det bli lättare.

I dag är det gräsklipparfritt!

• TessaLisa

men snälla TS! Låt tanten klippa gräsmattan! Hon har all rätt i världen att njuta av solen och klippa sin gräsmatta så länge hon gör det dagtid 07-22. Va glad att hon inte gör det tidigt på morgonen (har bott på markplan i hyresrätt och inte bara en gång klipptes gräsmattorna kl 07.00 på min lediga dag!)
    Oavsett hur stor gräsmatta hon har lär det knappast ta mer än högst 2 timmar med en åkgräsklippare. Vad är 2 timmar på dagtid att klaga över?
    Det är bara att stå ut!

som nån annan sa, åk iväg på utflykt om gräsklippningen stör er.

• Kicka

Jag surar hur mycket jag vill över att tanten klipper gräs på lördagförmiddagen

I den här avdelningen fååååår man gnälla och det är jätteskönt att få avreagera sig även om folk inte håller med.

Svar på tråden Jätteirriterande