Inlägg från: Kicka |Visa alla inlägg
  • Kicka

Jätteirriterande

Åh nej...inte nu igen. Kärringgrannen som är pensionär väljer att återigen att klippa sin gigantiska gräsmatta lördagförmiddag när solen skiner...Som pensionär kan man ju klippa den när som helst i veckan och kanske inte välja den dag alla andra vill vara ute i trädgården. Kan tillägga att hon har den största tänkbara bensindrivna äckelluktande åkgräsklipparen som går att uppbringa på marknaden. Hon sitter där och kör i gassande solsken med hörselskydd.
    Vi har pratat med henne men det hjälpte föga.

Några bra tips på vad man kan göra förutom att sätta på sig hörselskydd (jag lovar det behövs!)

• Svar på tråden Jätteirriterande
  • Kicka

Bängolle!
    Precis! Mitt i prick. Glömde ju det

Har man gräsmatta modell fotbollplan och dessutom all tid i världen så tycker jag att det tillhör vanlig hyfs att tänka på när man ska låta så in i h-e.

Vi brukar alltid försöka kolla med henne när vi ska ha fest, bygga eller liknande att det är ok. Men hon har inte fattat piken ännu

Jag tycker inte heller att man normalt ska behöva be om lov om att klippa gräsmattan men om man kommunicerar brukar det bli lättare.

I dag är det gräsklipparfritt!

• Kicka

Jag surar hur mycket jag vill över att tanten klipper gräs på lördagförmiddagen

I den här avdelningen fååååår man gnälla och det är jätteskönt att få avreagera sig även om folk inte håller med.

Svar på tråden Jätteirriterande