• Smurfanna

Va??? Ska alla gå omkring i gummistövlar nu för tiden?

Jag var i stan i dag o skulle shoppa. Överallt fans det gummistövlar av olika slag. Är det nya modet i vår/sommar??
    Vad ska man ha till? kjol/klänning eller jeans?
    Har ni köpt gummistövlar?

• Svar på tråden Va??? Ska alla gå omkring i gummistövlar nu för tiden?
  • Sencha
    Smurfanna skrev 2009-03-12 22:40:47 följande:
    Har ni köpt gummistövlar?
    Nä, men jag skulle behöva köpa ett par nya, de gamla är utslitna. Kanske är  år man ska passa på, då?
    0401 & 0807
  • frulan

Hänger inte riktigt med
    Gummistövlar finns väl alltid på vårsnåret?

Jag har i alla fall oftast jeans till och jag har gummistövlar när jag är med hunden i skogen, hemma på gården, i stallet och andra ställen där de behövs

• Sencha
    frulan skrev 2009-03-12 22:45:59 följande:
    Hänger inte riktigt med Gummistövlar finns väl alltid på vårsnåret? Jag har i alla fall oftast jeans till och jag har gummistövlar när jag är med hunden i skogen, hemma på gården, i stallet och andra ställen där de behövs
    Ja, fast vissa år finns det helt klart fler modeller att välja på - andra år finns det bara klassiska gröna
    Ja, jag brukar också ha jeans till. Och kanske en spade.
    0401 & 0807
  • frulan
    Sencha skrev 2009-03-12 22:49:41 följande:
    Ja, fast vissa år finns det helt klart fler modeller att välja på - andra år finns det bara klassiska gröna Ja, jag brukar också ha jeans till. Och kanske en spade.
    Jo, det är sant. De gånger jag tänkt piffa till det lite med ett par blommiga eller i någon glad färg så går de sönder rätt fort när man är i skog och mark.
    Så de kanske mer är till för dansgolv och andra piffiga ställen.
    Men det blir ju varmt om fossingarna
  • Lilou

Hm. De ar iaf super nar jag ska ta min Ida till dagis da det regnar, eftersom hon aaaalskar att hoppa i vattenpussarna...och mamma bara MASTE gora samma sak

• Sencha
    frulan skrev 2009-03-12 22:52:47 följande:
    Jo, det är sant. De gånger jag tänkt piffa till det lite med ett par blommiga eller i någon glad färg så går de sönder rätt fort när man är i skog och mark. Så de kanske mer är till för dansgolv och andra piffiga ställen. Men det blir ju varmt om fossingarna
    Ja, men mina klassiska fast i gul färg som jag köpte ... hösten -97? har hållit rätt bra
    0401 & 0807
  • frulan
    Sencha skrev 2009-03-12 22:55:15 följande:
    Ja, men mina klassiska fast i gul färg som jag köpte ... hösten -97? har hållit rätt bra
    Wow! Vilket märke?
    Fattar inte vad jag gör med alla mina... antingen så sliter jag alldeles för mycket på dem, vissa säsonger får jag köpa 3 par.
    Får väl köpa ett par svindyra i stället
  • Sencha
    frulan skrev 2009-03-12 22:56:40 följande:
    Wow! Vilket märke? Fattar inte vad jag gör med alla mina... antingen så sliter jag alldeles för mycket på dem, vissa säsonger får jag köpa 3 par. Får väl köpa ett par svindyra i stället
    Tretorn
    0401 & 0807
  • frulan
    Sencha skrev 2009-03-12 22:57:32 följande:
    Tretorn
    Mäh, de har inte hållit för mig. Måste varit bättre runt -97
    Fast jag ska nog skaffa mig det igen nu då de förra är passé.
    Jobbigt med skvimpiga fötter när det är blött ute
  • Sirendes

Nej, men jag skulle absolut behöva. Speciellt nu när man har barn och ska ut i sandlådan i ur och skur :) hade behövt det på promenaden i snöslasket och leran idag också, gympaskorna blev genomblöta! Däremot skulle jag troligtvis inte gå i gummistövlar i stan eller om det inte var motiverat av vädret då jag föredrar lättare och mer luftiga skor.

• Moi

Jag behöver verkligen ett par gummistövlar.. Traskar ofta i skog och mark med hundarna.. Ska fasiken ta och satsa på ett par piffiga

Men dom kommer endast användas i skogen då!

• enlitenbitkaka

Gummistövlar är ju hur praktiskt som helst här i GBG. Bara slask hela vintern. Och varför då inte köpa ett par snygga som ex Hunterstövlarna.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
Svar på tråden Va??? Ska alla gå omkring i gummistövlar nu för tiden?