• lillabebis

sjuk och gravid

är i v 37 nu och börjar få influensa, mår skit. är det någon fara för barnet?

• Svar på tråden sjuk och gravid
  • Thullan

Ingen fara, bebisen tar det den behöver. Annars ring din BM om du är orolig. Krya på dig

• KlasStures mamma

Ingen fara för barnet vad jag har hört. Vila och drick mycket och ta feber ned sättande om det känns bättre.
    Krya på dig!

• Giiaa

jag har gått genom maginfluensa när jag varit gravid, det är ingen fara , tänk på att dricka bara .

Här är ett bra recept på vätske-ersättning :

koka upp 1 liter vatten , 6 tsk socker , ½ tsk salt .
    Ställ i kylen , låt svalna. Ta en tesked var 5é minut.

Det är jätte äkligt, men så bra för dig om du kräks.

Kramar om

• LosBo

Å din stackare!

Jag har legt nu i 6 dagar med influensa och det var INTE kul, fy helvet! Men Bm sa att barnet är så ego så den tar allt du får i dig så det ska inte vara någon fara om du dricker ok!

Lycka till jag lider med dig! Krya på dig (er)! =)

• LindaMHa

Ingen fara för bebben, mycket skit som går nu, jag och min dotetr låg i början av veckan i flunsan, inte skoj när man är höggravid
    Krya på dig

• Pelargonen

Jobbigt vara sjuk! Jag är i vecka 34 och har influensa, är superjobbigt men förhoppningsvis ofarligt för bebisen.

Krya på dig!

• Vofflis

Jag har också legat i någon slags maginfluensa sedan i torsdags kväll, mår okej idag. Jag tror som tidigare inlägg, bebisen tar vad den behöver det är vi som blir utan . Min lille pojke i magen har levt rövare och sparkat och levt om hela tiden när jag legat utslagen.

• Purlan

Ingen fara. Fick rådet när min sambo hade influensan (från två "säkra håll") att om jag blev sjuk skulle jag ta två alvedon/panodil var 6:e timme för att få ner febern. Barnet mår bäst när du har så låg feber som möjligt.

Annars är det väl bara det vanliga, få i dig vätska och vitaminer. Citronvatten med honung (varmt vatten med pressad citron och så honung mot hosta) rekommenderades och andra typ hallonkräm och nyponsoppa och......kan ju vara svårt att få i sig mat.

• Sandrah85

Som jag, går in i vecka 38 imorn och jag har vart sjuk nu i två veckor. Förutom influensa har jag även fått luftrörskatarr.. Suger ganska hårt!

Svar på tråden sjuk och gravid