sjuk och gravid
är i v 37 nu och börjar få influensa, mår skit. är det någon fara för barnet?
är i v 37 nu och börjar få influensa, mår skit. är det någon fara för barnet?
Ingen fara, bebisen tar det den behöver. Annars ring din BM om du är orolig. Krya på dig
Ingen fara för barnet vad jag har hört. Vila och drick mycket och ta feber ned sättande om det känns bättre.
Krya på dig!
jag har gått genom maginfluensa när jag varit gravid, det är ingen fara , tänk på att dricka bara .
Här är ett bra recept på vätske-ersättning :
koka upp 1 liter vatten , 6 tsk socker , ½ tsk salt .
Ställ i kylen , låt svalna. Ta en tesked var 5é minut.
Det är jätte äkligt, men så bra för dig om du kräks.
Kramar om
Å din stackare!
Jag har legt nu i 6 dagar med influensa och det var INTE kul, fy helvet! Men Bm sa att barnet är så ego så den tar allt du får i dig så det ska inte vara någon fara om du dricker ok!
Lycka till jag lider med dig! Krya på dig (er)! =)
Ingen fara för bebben, mycket skit som går nu, jag och min dotetr låg i början av veckan i flunsan, inte skoj när man är höggravid
Krya på dig
Jobbigt vara sjuk! Jag är i vecka 34 och har influensa, är superjobbigt men förhoppningsvis ofarligt för bebisen.
Krya på dig!
Jag har också legat i någon slags maginfluensa sedan i torsdags kväll, mår okej idag. Jag tror som tidigare inlägg, bebisen tar vad den behöver det är vi som blir utan . Min lille pojke i magen har levt rövare och sparkat och levt om hela tiden när jag legat utslagen.
Ingen fara. Fick rådet när min sambo hade influensan (från två "säkra håll") att om jag blev sjuk skulle jag ta två alvedon/panodil var 6:e timme för att få ner febern. Barnet mår bäst när du har så låg feber som möjligt.
Annars är det väl bara det vanliga, få i dig vätska och vitaminer. Citronvatten med honung (varmt vatten med pressad citron och så honung mot hosta) rekommenderades och andra typ hallonkräm och nyponsoppa och......kan ju vara svårt att få i sig mat.
Som jag, går in i vecka 38 imorn och jag har vart sjuk nu i två veckor. Förutom influensa har jag även fått luftrörskatarr.. Suger ganska hårt!