• friis

Gravidförsäkring

Sitter och funderar på det här med gravidförsäkring.
    Ska man ha en el inte- gratis el betala för den. Kan inte komma fram till något.

Någon som har något tips om detta och vad valde ni??
    Är i v17 nu så jag har väl några veckor till på mig, men hade vart skönt att få det avklarat.

• Svar på tråden Gravidförsäkring
  • Molly77

gravidförsäkringen ska du skaffa så fort som möjligt.
    jag har skaffat i folksam, eftersom jag har alla mina försäkr. där.
    jag skaffade gratisförsäkr. tyckte det räckte.
    sen skaffar man barnförsäkringen strax innan man får barnet.
    Ring o prata med dom så skickar de papper.
    Jag är i v 19.

• friis

Läste om folksam o en kompis hade oxå gratis försäkring där men tycker inte att det ingick så mycket i den.
    Vem kom ens på att man ska försäkra sig när man ska ha barn??!!

• Jaxon
    friis skrev 2009-03-13 13:20:48 följande:
    Läste om folksam o en kompis hade oxå gratis försäkring där men tycker inte att det ingick så mycket i den. Vem kom ens på att man ska försäkra sig när man ska ha barn??!!
    Jag har idag tecknat en försäkring hos Länsförsäkringar. Jag tog den som kostade pengar men de kan de va värt tycker jag. Jag är i v12.
  • Molly77

jag tyckte det räckte med folksam.
    det viktigaste är väl att skaffa barnförsäkringen sen när bebisen kommit ut.
    Nu behöver man väl inte betala tycker jag.
    Du får kolla runt o se vad som passar dig.

• Heiress

vi har ingen försäkring på våran 3-åring och ingen på den i magen, kan tyckas dumt, men vi har helt enkelt inte orkat engagera oss

• maelia

Jag är i vecka 26 nu och tog just gravidförsäkringen som kostar pengar via Länsförsäkringar (där jag har alla andra våra försäkringar). Den övergår ju från bra täckande gravid-försäkring till barnförsäkring till barnet är 6 mån så jag tyckte det va värt det.

• Jimps

jag betalade för gravidförsäkring för jag resonerade lite som man gör med regnkläder. Det börjar sällan regna om man har dem på

• Sassa29

Utdrag från Länsförsäkringar

Gravidförsäkring Bas
    Försäkringen är gratis och gäller med ett begränsat skydd för barnet och mamman.

Gravidförsäkring Plus
    Försäkringen kostar 650 kronor och ger ett utökat skydd för barnet, mamman och pappan. Ersättning kan bland annat lämnas för skador som kan uppstå på barnet vid för tidig födsel eller i samband med förlossningen. Ett sådant skydd kan du bara få med en gravidförsäkring, eftersom en barnförsäkring inte kan tecknas förrän barnet redan är fött.

Teckna barnförsäkring direkt när barnet fötts

När barnet är fött rekommenderar vi att du ansöker om Barnförsäkring. Under den tid som barnet omfattas av både Gravidförsäkring Plus och Barnförsäkringen bjuder vi på kostnaden för Barnförsäkringen fram till barnets sex-månadersdag.

PS:
    Urdrag från Länsförsäkringar.

• Jaxon
    maelia skrev 2009-03-13 14:01:12 följande:
    Jag är i vecka 26 nu och tog just gravidförsäkringen som kostar pengar via Länsförsäkringar (där jag har alla andra våra försäkringar). Den övergår ju från bra täckande gravid-försäkring till barnförsäkring till barnet är 6 mån så jag tyckte det va värt det.
    Ja de tyckte jag oxå. =)
    ღ ღ Jag tar inget för givet....ღ ღ
Svar på tråden Gravidförsäkring