Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Bebs74

Stödstrumpbyxor

Är det någon som vet var man kan hitta stödstrumpbyxor a la mammamodell?

Jag har några från Lindex men nu när magen börjar växa stramar de för hårt åt.

Jag har vanliga stödstrumpor men tycker att de är för korta då jag får bristningar av ådror precis ovanför dem. Jag har stay up modell stödstrumpa men tycker att jag svullnar mycket precis ovanför dem också (övre lår och rumpa alltså). Och därför skulle jag vilja ha några hela strumpbyxor, gärna lite glansiga så att jeanskjolar etc glider bra och inte fastnar när man rör sig.

• Svar på tråden Stödstrumpbyxor
  • mamma till Melvin

Jag googlade på internet på det och hittade massa sidor som sålde just för gravidmagar. Köpte ett par svarta långa stödtrumpor med plats för magen men det var svårt att välja storlek tyckte jag och de stramar åt hårt över magen så de är inte så jättesköna men men...

• Solrosen76

Jag köpte Solidea stödstrumpbyxor - och de är helt underbara. Sitter som en smäck och håller in där de ska =)
    Alla andra gravidstrumpbyxor som jag provat har bara känts som om de bara klämt över magen.

Jag köpte dem på
    www.mamastore.se/index.php

Jag är 168 cm och behövde då stlk M/L (Det är alltså längdberoende)

Jag har den tjocka varianten (så gott som heltäckande) - men ska kila förbi och köpa den tunnare varianten tänkte jag idag. Den tjocka varianten kanske inte är jätteglansig direkt, men jag har inte haft problem när jag haft klänning på mig.

• IISSEE

jag tog kontakt med min bm som skrev en remiss till sjukhuset, så jag ska upp dit och mäta ut ett par strumpbyxor på torsdag.

• Tokfia 7

Prata med BM om du har mycket problem med åderbråck. Vet inte hur långt gången du är, men förra grav fick jag ett ådernät runt knäet i augusti(använde stödstrumpor från Apoteket fram till dess) (hade BF 071130). Sen gick det snabbt så jag hade feta åderbråck på hela benet och ont inuti, prata med BM och fick remiss till sjukgymnast. Fick kompressionsstrumpbyxor (jag fick betala 200 kr själv, de var eg. oerhört mycket dyrare), så obekvämt att ha på, men så skönt för benet. Nu andra grav fick jag tillbaka åderbråcken jättetidigt i grav, plus att jag fått på andra benet också. Så prata med bm...

• Bebs74

Tack för alla tips! Jag ska ändå ringa barnmorskan idag så jag kan ju kolla med henne. För jag börjar få så fula märken precis vid ena knät och det är ju inte kul när sommaren närmar sig och BF är inte förrän i mitten av augusti. Dessutom är det en obehaglig känsla - det spränger och gör ont - där det är som värst.

Jag ska också kolla in mamastore, jag älskar att ha kjol och vill därför kunna ha några snygga strumpor också.

• Bebs74

Just det, kom på en sak. Hur är färgen på ex Mamastores ljusbruna, beiga strumpbyxor? Är de ok att ha även framåt våren när benen är minimjölksvita, jag ändå vill ha kjol + att jag behöver stödstrumpor?

• Tokfia 7
    Bebs74 skrev 2009-03-16 08:21:10 följande:
    Tack för alla tips! Jag ska ändå ringa barnmorskan idag så jag kan ju kolla med henne. För jag börjar få så fula märken precis vid ena knät och det är ju inte kul när sommaren närmar sig och BF är inte förrän i mitten av augusti. Dessutom är det en obehaglig känsla - det spränger och gör ont - där det är som värst. Jag ska också kolla in mamastore, jag älskar att ha kjol och vill därför kunna ha några snygga strumpor också.
    Har du så besvärligt så det spränger och gör ont gissar jag att du behöver kompressionsstrumpbyxor och inte bara stödstrumpbyxor, men jag vet inte. I så fall får du nog nöja dig med de färger som finns... Mina är svarta, de finns i typ hudfärg också tror jag. Lycka till!
  • Ã…sa801

Bebs74 skrev 2009-03-13 13:37:01 följande:
    Är det någon som vet var man kan hitta stödstrumpbyxor a la mammamodell?

Jag har några från Lindex men nu när magen börjar växa stramar de för hårt åt.

Jag har vanliga stödstrumpor men tycker att de är för korta då jag får bristningar av ådror precis ovanför dem. Jag har stay up modell stödstrumpa men tycker att jag svullnar mycket precis ovanför dem också (övre lår och rumpa alltså). Och därför skulle jag vilja ha några hela strumpbyxor, gärna lite glansiga så att jeanskjolar etc glider bra och inte fastnar när man rör sig.

Hej! Det finns snygga stödstryumpbyxor med gravidmage på www.mediconline.se. Både svarta ogenomskinliga och genomskinliga i olika färger. De är väldigt finmaskiga och eleganta trots rejält stöd för benen. http://www.mediconline.se/stodstrumpor/gravid-c-135-1.aspx

Svar på tråden Stödstrumpbyxor