• Dessie

Enköping nr 17

Välkommen till en ny tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 15:51
    Ny tråd finns på samma ställe som denna eftersom denna stängs om 1 vecka.
    Nix, har inte lyckats lära mig att länka

• Svar på tråden Enköping nr 17
  • Mammassaga

Hemsjukvårde, demense och geriatrik har jag läst. nu ska jag ta socialpsykologi. Ska läsa jsukvård senare.
    Det är en kul utbildning och finns mycket attvälja på. Jag råder dig att läsa genom svensk vård och kompetensutveckling om du ska börja.

nettan75 skrev 2009-06-02 17:52:48 följande:
    Vad har du valt för tillvalskurser och hur har du gjort med praktik och sånt?? Funderar på att läsa den utbildningen nu under mammaledigheten också nämligen.. Men vill ju inte jobba inom äldrevården utan funderar på Barn & Ungdom, sjukvård samt akutsjukvård i sånt fall..
  • Mammassaga

Vi bor på rävstigen. Det är väldigt olika vad man tycker om hyrorna, tror det beror lite på vilken lägenhet man får och så. Vi är väldigt nöjda och de flesta grannar jag pratat med här trivs kanon.
    Dock så tvättar vi ju inte varje dag, jag föredrar att använda den gemensamma tvättstugan, men duschar gör vi varje dag.

Dessie skrev 2009-06-02 18:08:15 följande:
    Ok, bor ni på Rävstigen eller Harstigen/vägen? Vi funderade lite på att flytta till Rävstigen men det är ju bara kallhyra och så hörde vi att det blev jättedyrt om man duschade & tvättade varje dag.... Kolla gärna med Godel, vi är supernöjda
  • mammasgullar
    Mammassaga skrev 2009-06-03 11:16:38 följande:
    Vi bor på rävstigen. Det är väldigt olika vad man tycker om hyrorna, tror det beror lite på vilken lägenhet man får och så. Vi är väldigt nöjda och de flesta grannar jag pratat med här trivs kanon. Dock så tvättar vi ju inte varje dag, jag föredrar att använda den gemensamma tvättstugan, men duschar gör vi varje dag.
    Vi fick erbjudande om en lägenhet, tror det var på rävstigen, dock sa sambo att det skulle bli jätte dyrt.
    Men det kanske inte är så dyrt egentligen, kanske dyrare på vintern då man behöver ha massa element på o liknande, men borde ju inte bli så dyrt på sommaren iallafall
  • Mammassaga

Ja, det är nog väldigt olika. Våra grannar har max 2000 i månaden i värme å då är hyran endå 7300 ca, inte jätte farligt tycker jag. Och som sagt det är ju vintermånaderna, nu är det ju billigt:)

AronsMamma skrev 2009-06-03 11:35:36 följande:
    Vi fick erbjudande om en lägenhet, tror det var på rävstigen, dock sa sambo att det skulle bli jätte dyrt. Men det kanske inte är så dyrt egentligen, kanske dyrare på vintern då man behöver ha massa element på o liknande, men borde ju inte bli så dyrt på sommaren iallafall
  • lena86

jo hoppas på de blir bättre snart:) .. vi kämpar på på det:) .. ska de bli de..

sanna . jag tycker de dyrt.. men de för ja bortskämd med våran hyra.. och el ..=) ...

• Mammassaga

Hehe jag tycker det är billigt, men då jämnför jag med hyrorna vi hade i uppsala också:)

Men på sommaren är ju hyran under 6000 iaf.

lena86 skrev 2009-06-04 06:24:50 följande:
    jo hoppas på de blir bättre snart:) .. vi kämpar på på det:) .. ska de bli de.. sanna . jag tycker de dyrt.. men de för ja bortskämd med våran hyra.. och el ..=) ...
  • nettan75
    Mammassaga skrev 2009-06-04 07:01:04 följande:
    Hehe jag tycker det är billigt, men då jämnför jag med hyrorna vi hade i uppsala också:)Men på sommaren är ju hyran under 6000 iaf.
    Men i dessa elräkningar ingår hushållselen också va?? Inte bara uppvärmning..
  • Mammassaga

Ja hushållselen ingår också. Nu på sommaren har vi pannan avstängd så nu betalar vi bara våran hushållsel.

nettan75 skrev 2009-06-04 07:08:50 följande:
    Men i dessa elräkningar ingår hushållselen också va?? Inte bara uppvärmning..
  • Mammassaga

Usch å fy! dumma dag. haha vi firar 4 år idag jag å Anders, meeen vi hade glömt bort det lite så vi hade glömt fixa barnvakt. Vi tänkte ut å käka eller nåt men nu sitter vi med alla tre barn hemma i kväll iaf.! Någon som har tips på vad vi kan hitta på?:)

• Lucky Little Me

hade inte jag varit genomförkyld hade jag kunnat passa dom nån timma, men nu är det ingen idé när snoret rinner å hostan ekar i halva enköping :P

Thomas hämtar nycklarna till lägenheten efter jobbet *wieee* nu ska vi bara komma överens om färger å sen startar renoveringen

• mammasgullar

Lucky Little Me skrev 2009-06-04 13:37:52 följande:

hade inte jag varit genomförkyld hade jag kunnat passa dom nån timma, men nu är det ingen idé när snoret rinner å hostan ekar i halva enköping :P Thomas hämtar nycklarna till lägenheten efter jobbet *wieee* nu ska vi bara komma överens om färger å sen startar renoveringen
    Gud var härligt och kul att få fixa å dona .

Men inte så kul att höra om förkylning. Vet hur det känns, har hosta kvar sen jag var sjuk, usch det är jätte jobbigt, sen har vi ju den allmänna pollenallergin så man känner sig förkyld 24/7 , men de löser sig alltid
  • Dessie

Denna tråd stängs ju om 1 vecka så jag har startat en ny på samma ställe - och nej, jag har inte lyckats lära mig att länka

• AForsström
    Dessie skrev 2009-06-04 16:05:21 följande:
    Det är tur att det finns änglar
    du är snäll dú
    Stolt mamma till Nhea 1 år, Felicia 7 år & Jacob 10 år
  • Dessie
    AForsström skrev 2009-06-04 16:08:30 följande:
    du är snäll dú
Svar på tråden Enköping nr 17