Inlägg från: Maddeliix |Visa alla inlägg
  • Maddeliix

Katten föder, hur gör jag? Svar snabbt!

Ja, just nu håller våran katt (en helig birma) på att föda, jag har tagit ut barn, hund & hankatt därifrån, ställt in vatten & kattlåda och hon han själv lagt sig där hon vill. Hon har hittills fått ut en katt (vet dock INTE när den kom men den borde ha kommit för ca 1-2 timmar sedan) och nu vill hon gå ut därifrån sovrummet men det går inte för då hoppar hunden på henne och vill leka & dessutom vet jag inte hur han kommer vara mot kattungarna än.. men hur ska jag göra nu? hur många kattungar brukar dom få? Hur länge håller en födsel på? vad ska jag ge henne mer? ska jag hjälpa henne med något? har läst på lite men just nu står det bara still i huvudet..

Hjälp tack!

• Svar på tråden Katten föder, hur gör jag? Svar snabbt!
  • Maddeliix

fan allt tar för lång tid- hon är sur. vill inte va kvar i rummet. osv.. jag är panikslagen. va tusan gör man!!

• Maddeliix
    Svar på #7
    Som jag skrev i TS (eller gjorde jag det?) att jag har läst en del & min mamma är uppfödare men så ringde jag veterinären och dom säger HELT annorlunda.. och som #2 skrev så får det inte ta mer än 90 min.

men så iaf ringde jag veterinär nr2 och fick bra svar, det tar tid för en del katter, ingen fara..
    Så nu är jag lugn och har läget under kontroll, jag bara önskar att folk som utger sig för att vara så kunniga som veterinär 1 inte borde uttala sig om han inte visste mer. istället för att skrämma upp mig liksom..
Svar på tråden Katten föder, hur gör jag? Svar snabbt!