Skadad hamster
Hjälp! I förrgår råkade jag klämma min hamster i köksdörren! (den springer alltid som en galning mot öppna dörrar om den ser och jag var trött och såg mig inte för ordentligt ) Direkt efter verkade den må bra, lite chockad men jag stängde in den i buren direkt. Men igår såg jag att den var halt på ena benet och hade ont i foten som var svullen. Jag har haft hamster förut och ibland blir de halta men det brukar läka snabbt av sig självt.
Idag ser den ut att ha mindre ont för den stödjer på foten men foten ser lite konstig ut, den är inte i någon konstig vinkel men hon har alla klorna ihop och greppar liksom inte med den som vanligt. Hon har ätit och druckit som vanligt båda dagarna så jag tror inte hon har några inre skador. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
Visst kan jag gå till veterinären men det är väl tveksamt om de kan göra ngt för ett så litet djur? Jag vet inte hur kul det vore för henne att åka i skakig låda och bli undersökt av en främmande människa heller (och det kostar jättemycket) Om jag ser att hon fortsätter att ha ont kommer jag såklart avliva henne. Men tänk om hon blir halt men inte har ont och är pigg och springer runt? Hur gör man då? Råd och tips tack! (helst inga fördömmanden om att jag klämde henne, har fruktansvärt dåligt samvete som det är)