Inlägg från: Kya |Visa alla inlägg
  • Kya

Sen abort - efter vecka 21

jag tycker att det ska vara upp till henne. är en sen abort laglig så har hon all rätt att genomgå det, det är ju för henne det blir jobbigt isåfall. men vi måste ju våga tro att hon har läkare och psykolog att prata med innan hon bestämmer sig, jag tror knappast att de godkänner en sen abort utan att prata ordentligt med din vän.

27/10-08 föddes vår älskade Filip
  • Kya
    Mayen skrev 2009-03-13 18:13:29 följande:
    De har varit och träffat läkare och psykolog idag. Vet inte än hur det har gått. Min vän har bett att få vara lite ifred och jag respekterar det. Hon kontaktar mig när hon orkar. Som sagt, jag har "läst på" och jag förstår att det blir jobbigt, men jag hoppas att de ändrar sig och behåller sin lilla kille. Annars tror jag att aborten blir på måndag.
    ja, vad bra att hon fått träffa läkare och psykolog iaf! det bästa du kan göra är att respektera det hon önskar, och låta henne bestämma själv vad hon vill göra. om hon väljer att behålla barnet är det jättebra och det betyder att hon kommer orka ge allt för honom! men om hon väljer abort så är det tydligt att hon inte ska ha barn... iaf inte för stunden, hon måste prioritera om först då.
  • Kya
    Adis83 skrev 2009-03-13 18:57:48 följande:
    Hujedamej, jag blir nästan gråtfärdig! Hon har ju en liten bebis i magen för tusan...usch!Hoppas att hon inte gör aborten..:-O
    men varför är det värre att göra en sen abort än att göra en tidig? det är ju bara för henne som det blir jobbigt, men av etiska skäl är det ju detsamma att göra en tidig som sen abort - man tar bort livet för man vill inte ta hand om det.
  • Kya
    InteVetJag skrev 2009-03-14 20:42:43 följande:
    Hon vill inte ta han dom barnet för att barnet har läppspalt-.. DET är grymt fel, de är "smällar" Man får ta när man skaffar barn!
    jag vet att det är pga att de hittat ett mindre fel på barnets utseende. men att hon fått idén att genomgå aborten för det innebär ju att hon uppenbarligen inte är beredd att ta det stora ansvar som ett barn innebär.
  • Kya

så är nog det här med läppspalten bara en ursäkt för mamman att få utföra aborten. hon har säkert bara kommit på att det här med att skaffa barn inte är nånting hon vill göra. det som är synd är att det är barnet det går ut över - som aldrig får andas luft eller ens se sin mammas ansikte. men rent krasst så är inte barnet livsdugligt än och räknas inte som en medlem i samhället. då måste man få göra abort!

jag själv skulle aldrig kunna genomföra en sen abort för en så liten grej som läppspalt, jag får rysningar av bara tanken. men nu handlar det ju inte om mig utan om en mamma som egentligen inte vill ha sitt barn.

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21