Silme skrev 2009-03-14 20:45:33 följande:
Usch, vilken vidrig människa!Min mamma föddes med läppspalt (även gomspalt), känns ju kul att din polare tycker att hon inte borde finnas... Jag har eventuellt anlagen jag också och väntar mitt första
barn.Om det visar sig ha läppspalt so what? Det går att åtgärda med enkla op och det är i princip ingen skillnad från oss med vanlig överläpp.Känns som att det finns MYCKET värre saker att råka ut för!!Tycker också att din kompis ska gå in på nämnda blogg!
Undrar också det, läppspalt är väl inget godkänt skäl att göra abort?Och håller med, om man vill göra abort p.g.a. en sån sak är man inte redo att ha barn överhuvudtaget!Och vilket charmtroll du har InteVetJag! Ursöt!
Ja förstår verkligen inte hur man resonerar när man tänker ta bort ett barn pga av en liten missbildning som läppspalt. Barnet kommer ha en helt normal uppväxt.
Jag hade förtsått aborten om dom hade sagt att barnet inte kommer få ett värdigt liv, vara rullstolsbunden, kan inte prata, äta m.m... För då gör man ju barnet en tjänst Men läppspalt, lägg ner!!
Jag hade ingen aning om att Milton(min minsting) hade läppspalt när ja var gravid utan de kom som en chock när han föddes. Han var så fin så underbart vacker med sitt läppspalt. LÄPPSPALTET BLEV EN DEL AV MILTON. Och den delen är bort opererad och jag saknar de så himla mkt, de var så fint, de var Milton helt enkelt.