Inlägg från: Sirendes |Visa alla inlägg
  • Sirendes

Sen abort - efter vecka 21

Oj vad hemskt. Stackars bebis. För varje vecka som går är fostret mer utvecklat, mer medvetet, känner mer. Man har t o m räddat barn som fötts en vecka senare, som senare blivit friska även om de självklart haft en jobbig start. Usch. För min del handlar det INTE om moral, inte mer än det handlar om moral att t.ex. tycka att det är fel att plåga djur eller redan födda barn. Det handlar om rent medlidande, det gör ont i hjärtat.

• Sirendes

Om jag skulle överväga en sen abort så skulle det enbart vara om det var det bästa för barnet, dvs om barnet skulle få lida mycket och troligtvis dö tidigt. Aldrig för min egen skull, eller av "utseendeskäl". Tycker inte att man har rätt att ta sig den friheten, då borde man inte skaffa barn alls. För ingen är perfekt. Jag tycker visst att tidiga aborter är en helt annan sak, av naturliga skäl. Ska man göra abort så ju tidigare, desto bättre, då det händer sååå mycket för varje vecka som går.

• Sirendes

Usch, det är helt galet. Behöver inte titta på bilden för att konstatera det.

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21