Inlägg från: hönamor |Visa alla inlägg
  • hönamor

Sen abort - efter vecka 21

Jag har inget att säga, det är itne ditt beslut men det gör mig ledsen. Ett barn i v.21 ser ut som ett barn, bara lite mindre. Jag gjorde en abort i v.22 då barnet troligtvis skulle dö innan fullgången graviditet och definitivt itne överlevt en förlossning om det skulle gå så långt. Min tjej såg ut som en liten liten bebis så för mig är det helt omöjligt att förstå hur hon tänker o en läppspalt är en droppe i havet för mig.

jag kollade aldrig bilden men #26 - delar? Mitt barn kom inte ut i delar. Mitt barn var helt o fint o såg ut som en liten minibebis helt enkelt..

• hönamor

Mysrester: Jag kollade ju sen o det fostret såg nästan lite mumifierat ut men vad vet jag.. Vårt beslut var oerhört tungt o ledsamt vilket gör att jag tycker alla som gör aborter pga såna här "småfel" eller kön prioriterar så himla konstigt. Samtidigt är jag ändå för fri abort men det är en annan diskussion.

Det som gör att jag sover om nätterna är ändå att jag vet att jag gjorde det för mitt barns skull. Personligen tror jag att det var lättare för henne att dö nu än att behöva dö under en förlossning i v.40. jag vet ju att hennes skador inte var förenliga med liv men ändå känns det hemskt. Dessutom var det lättare för mig att föda nu än vad det skulle ha varit sen. jag tog även med i beräkningen att det skulle kännas psykiskt lättare nu innan jag känt sparkar än att gå kanske 10 veckor till o sen plötsligt sluta känna sparkarna o veta att nu - nu dog hon..

Kanske Mayen kan säga åt sin vännina att föda barnet o ge det till mig

• hönamor

Tänkte på det där om att hon sett på internet hur barnen ser ut när dom föds... Är det itne bara att visa då hur dom ser ut sen när dom fixats till. Länken ovan visade ju hur söta barn som helst. Låter som om dom är klart dåligt informerade. Om det nu är skönhetsaspekten hon är ute efter??

Men det känns lite som om det är en ursäkt för ett barn som hon kanske itne ville ha från början tyvärr. O kanske är det bäst för barnet oxå att slippa födas o bli oprioriterad o oönskad, men visst är det hemskt!

• hönamor

Jag började tänka att barnet kanske hade nåt annat men som hon kanske skämdes för att tala om. Kanske var en läppspalt + nånting mer, nåt syndrom eller nåt. Eller så är det bara jag som i mitt huvud försöker hitta rimliga förklaringar till varför man gör nåt sånt som en abort...

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21