Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Sen abort - efter vecka 21

Finns ju ingen vettigt skäl alls att göra abort av den anledningen! Innan jag läst hela ts så trodde jag det rörde sig om ett så svårt sjukt barn att det inte skulle överleva om det föddes,men läpp-gomspalt!? Finns ju inte på kartan att göra abort av den anledningen. Det går ju operera med mycket gott resultat,det är ju liksom ingen livslångt lidande vi pratar om! Vad jag tycker om dessa föräldrar lämpar sig inte i tryck... Att mörda sitt eget barn för att det inte ser perfekt ut,vilket vansinne!

• Pimpinellan

Dessutom: det finns barn som fötts i v.22 och som överlevt så ska man göra abort så sent måste man antingen först döda barnet innan det kommer ut eller riskera att det lever när det föds och ta livet av det sen. Har ju hänt förr. I USA hugger de av huvet på helt fullgångna bebisar inne i livmodern så de föds döda. Minns inte vad metoden heter,men det kanske är samma som detta par ska göra?

• Pimpinellan

Jo, det är helt sant och ingen skröna! Tack o lov inte i alla stater,men några. Abort av vilket skäl som helst till v40. Har varit uppe i högsta instans at det ska förbjudas,men ännu inte gått igenom. Dessutom: abort innebär alltid lemlästande av fostrets kropp såvida det inte är en tidig abort. Tycker gott och väl man kan visa alla blivande mammor hur foster egentligen ser ut och hur abort egentligen går till.

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21