Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

Sen abort - efter vecka 21

FY vad skrämmande....stckars lilla barn...

• WhiteAngels
    VulgusProfanum skrev 2009-03-17 14:30:58 följande:
    Det kan vara så att detta rör sig om någon form av syndrom där LKG är en del i själva syndromet. I de fallen så brukar inte fostret/barnet vara livsdugligt överhuvudtaget utan det dör endera under graviditeten eller kort därefter.Det finns några syndrom som har just denna del.Så vi vet ju inte om vad det rör sig om riktigt.
    Barnet har en skönhetsfel...Barnet är friskt för övrigt..Man tar inte bort ett friskt nästan fullvuxet barn..
  • WhiteAngels
    puss skrev 2009-03-17 14:41:03 följande:
    Man tar inte bort ett friskt nästan fullvuxet barn..det är upp till var och en att bedöma själv.
    Men vad skaffar man barn för då om man helt plötsligt ska ta bort det?Varför är det fel att få ett barn med skönhetsfel?2 futtiga operationer sen kan allt vara bra...
  • WhiteAngels
    puss skrev 2009-03-17 14:44:49 följande:
    ja, vem vet? jag kan inte svara för dem. de vill ta bort det, deras beslut, ingen annans. döm inte. du vet inte vad de grundar beslutet på.
    Det är människor som aldrig borde få en chans att bli föräldrar.
    Perfekt barn..det finns inte
  • WhiteAngels
    VulgusProfanum skrev 2009-03-17 14:46:48 följande:
    Det finns syndrom t.ex Trisomi 13 där LKG är en liten del i problematiken. I de fallen handlar det inte om skönhetsfel utan där finns ett blandat spektra av diverse svåra missbildningar av bl.a. hjärna, inre organ och skelett. De flesta dör redan intrauterint och det är ett fåtal barn som överlever en längre tid.Så handlar det om en abort på de grunderna förstår jag mycket väl varför man väljer att avbryta.
    Om det nu är en LITEN del trro jag chansen är fortfarande väldigt liten mer än att detta stackars lilla barnet bara har ett skönhetsfel...
  • WhiteAngels
    puss skrev 2009-03-17 14:50:24 följande:
    dessutom finns det visst perfekta barn. jag har själv två stycken.
    Nej ingen perfekt unge finns...Hur definierar du en perfekt unge?
  • WhiteAngels
    puss skrev 2009-03-17 14:47:40 följande:
    "Det är människor som aldrig borde få en chans att bli föräldrar."ooops, det var inget dåligt pekfinger!! döm inte, du vet inget säkert.
    Det räcker jag har läst vad jag har läst..och jag menar det!
  • WhiteAngels
    puss skrev 2009-03-17 14:51:13 följande:
    tror väninnan upskattar stöd mer än pekpinnar.
    Man kan inte ge stöd i idiotiska beslut..saker som man bara inte gör.
    Hade det varit min vän hade jag sagt upp allt.Man kan inte stötta att ett föräldrarpar gått med på att mörda sitt barn.
  • WhiteAngels

Om alla föräldrar skulle gå och göra abort bara för att det inte passar att barnet inte ser ut som andra till en början skulle det knappt finnas barn på denna jord.
    Det är fullständigt löjligt att få höra sånt här när det finns dom föräldrar som kämpar och tar sig igenom det.Är inte barnet värd några operationer ist...

Svar på tråden Sen abort - efter vecka 21